اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یادگاری از دفاع مقدس که شهید راه سلامت شد

در رشته ریاضی تحصیل می‌کرد، اما ورودش به جبهه، او را به خدمت در حوزه سلامت علاقه‌مند کرد و مسیرش را به رشته تجربی تغییر داد و در همین راه هم به شهادت رسید.

یادگاری از دفاع مقدس که شهید راه سلامت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفته بود که با پیروزی انقلاب و آغاز دوران جنگ راهی جبهه‌های نبرد شد، قرار گرفتن در فضای جبهه و جنگ روحیه‌اش را تغییر داد تا آنجا که پس از جنگ در رشته رادیولوژی دانشگاه علوم‌پزشکی ادامه تحصیل داد و به استخدام بیمارستان نمازی درآمد.

روحیه بالا و بشاش بودنش را از زبان پرسنل بیمارستان می‌توان به‌خوبی شناخت.

شهادت، واژه‌ای آشنا که رنگ و بوی ایثار، از خودگذشتگی و زندگی می‌دهد و نه مرگ

زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بدون شک یادآور شهادت بسیاری از بزرگ‌مردانی است که عاشقانه جان و مالشان را برای دفاع از وطن و هم وطنان در طبق اخلاص گذاشتند.

اما این روزها هم شهادت رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، به‌ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا که بار دیگر نمایش انسانیت فرصت ظهور بیشتری پیدا کرده و نشان داده است که زنان و مردانی با روح بزرگ نه تنها برای حفظ وطن بلکه برای نجات جان انسان‌ها از جان خود مایه می‌گذارند.

تا جایی که کادر درمان و پرسنل سلامت، امروز با علم به اینکه در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند، بازهم ماه‌ها است جان در طبق اخلاص گذاشته‌اند و تا پای شهادت هم پیش می‌روند.

چند باری شماره همسرش را می‌گیرم محترمانه بخاطر شرایط روحی نامناسب عذرخواهی کرده و مصاحبه را به پسرش واگذار می‌کند.

محمد، می‌گوید: در عملیات والفجر هشت مجروح شده و جانباز شیمیایی ۲۵ درصد بودند.(منبع:سایت نوید شاهد)

پدرم بسیار مهربان و شوخ‌طبع بود و همیشه همکارانش به‌ویژه در شیفت شب از روحیه‌ بالایش ابراز رضایت و خرسندی می‌کردند

از روحیه پدرش که می‌پرسم، آرام و متین پاسخ می‌دهد: پدرم بسیار مهربان و شوخ‌طبع بود و همیشه همکارانش به‌ویژه در شیفت شب از روحیه‌ بالایش ابراز رضایت و خرسندی می‌کردند.

محمد شفاعت می‌گوید: همکاران پدرم می‌گویند خنده‌های پدر سختی شیفت شب را برایشان آسان می‌کرد.پدرم مرد بی‌ادعایی بود و به لحاظ اداری مقام بالایی نداشت اما همیشه تلاش می‌کرد در هر جایگاهی بهترین باشد.

شهید سعید شفاعت زاده ۱۳۴۰ و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که در بخش رادیولوژی بیمارستان نمازی  خدمت می‌کرد.

محمد ۲۹ ساله و خواهرش زهرا که یک سالی از او بزرگ‌تر است، فرزندان این شهید والا مقام هستند.زهرا فارغ‌التحصیل ادبیات زبان انگلیسی و محمد فارغ‌التحصیل رشته شهرسازی است.

محمد از روزهای سختی سخن می‌گوید که پدر به واسطه شغلش و رفت و آمد به بیمارستان، به کرونا مبتلا شد.

او می‌گوید: حدود دو هفته‌ای بود که پدر به کرونا مبتلا و در منزل قرنطینه شدند، اما به دلیل شدت گرفتن بیماری یک هفته‌ای مجبور به بستری وی در بیمارستان نمازی شدیم تا اینکه در شامگاه یازدهم مهرماه پدرم در محل خدمتش آسمانی شد.

فرزند شهید شفاعت ادامه می‌دهد: درست است که در رشته ریاضی تحصیل می‌کرد، اما ورودش به جبهه، او را  به خدمت در حوزه سلامت علاقه‌مند کرد و مسیرش را به رشته تجربی تغییر داد و در همین راه هم به شهادت رسید.

اندکی صبر می‌کند، نفس عمیقی می‌کشد و بغضش را فرو می‌خورد و می‌گوید: شهادت لیاقت می‌خواهد و خوشحالم که پدرم علاوه بر جانبازی در حوزه سلامت و برای کمک به بیماران در لباسی مقدس به‌عنوان شهید سلامت از میان ما پر کشید.

"پدر یادگار جنگ و مدافع سلامت، شهادتت مبارک، خوشحالم که کنارمان هستی بابا" این جمله‌ای است که محمد در پروفایل واتس‌اپ تلفن همراهش برای پدر به یادگار نوشته است.

دومین شهید مدافع سلامت استان فارس یادت گرامی و جاودان خواهد ماند. چه خوب زمانی بود پر کشیدنت، ایام عزای حسینی و در آستانه اربعین فراغش...

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول