اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اربعین ۹۹| طنین «لبیک یا حسین» در جوار ضریح سیدالشهدا +فیلم

امروز همزمان با اربعین حسینی، عاشقان سیدالشهدا (ع) از مسیرهای دور و نزدیک خود را به کربلا رسانده و با نوای لبیک یا حسین وارد حرم اباعبدالله الحسین (ع) شدند.

اربعین ۹۹| طنین «لبیک یا حسین» در جوار ضریح سیدالشهدا +فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز همزمان با اربعین حسینی در حالی که به دلیل شیوع کرونا عراق به صورت محدود اقدام به پذیرش زائران خارجی کرد و ایرانیان نیز در این ایام به کربلا مشرف نشدند، حرم سیدالشهدا (ع) مملو از جمعیت است و عاشقان حسینی از نقاط دور و نزدیک به سوی ضریح سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شوند.

عاشقان سیدالشهدا (ع) از بعد نماز صبح اربعین حسینی، با نوای لبیک یا حسین وارد حرم ارباب شدند و دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند و از خداوند حاجات خود را طلب کردند. 

 

اربعین ۹۹ و نوای لبیک یا حسین در جوار ضریح حرم حسینی

تا قبل از ظهر حرم مملو از جمعیت بود و در حالی که  امکان تشرف به سوی ضریح  امام حسین (ع) به سختی صورت می‌گرفت، اما عاشقان با صلوات و لبیک یا حسین (ع) خود را به مضجع نورانی سیدالشهدا (ع) می‌رساندند. 

در اطراف حرم نیز موکب‌ها از زوار پذیرایی کرده و در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) موکب‌هایی برای رفع خستگی زوار خدمت می‌کردند و هنگام ورود زوار، از آنها می‌خواستند که با ماساژ دادن از خستگی مسیر و چند روز پیاده‌روی برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) بکاهند.

دسته‌های عزاداری نیز یک به یک به سوی حرم می‌آمدند و صبح یکصدا در گوشه‌ای از حرم ارباب زیارت اربعین قرائت شد. در این مراسم عاشقان از خداوند خواستند تا با رفع کرونا توفیق زیارت را برای همه شیعیان و عاشقان حسینی فراهم سازد.

در ادامه فیلمی از حضور میلیونی عاشقان در کربلا همزمان با اربعین حسینی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول