اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نجات اعضای خانواده از حادثه ریزش ساختمان قدیمی در شیراز

ریزش ساختمان مسکونی قدیمی ساخت در خیابان لطفعلی خان زند شیراز، حبس ۶ نفر از اعضای خانواده را به دنبال داشت که با حضور گروه امدادی سازمان آتش‌نشانی نجات یافتند.

نجات اعضای خانواده از حادثه ریزش ساختمان قدیمی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۴:۵۶ روز گذشته، همسایگان یک ملک قدیمی با صدای هولناک فرو ریختن آوار سراسیمه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله پس از دریافت این خبر، زنگ ایستگاه‌های ۱۱ ،۱۲،۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم سگ های تجسس ایستگاه ۱۴ عازم کوچه ۷۰ خیابان لطفعلی خان زند شدند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در این باره اظهار داشت: پس از رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد که این ملک  با توجه به قدمت بالا، فرسودگی و ترک های متعدد در دیواره های آن از قسمت مشرف به کوچه، به داخل کوچه آوار شده بود.

محمدهادی قانع افزود: آتش نشانان بلافاصله با توجه به ازدیاد جمعیت داخل کوچه به کشیدن نوار احتیاط و ایمن سازی محل حادثه و همزمان نیز به تخلیه ملک‌های مجاور اقدام کردند.

وی بیان کرد: طبق استعلام از همسایگان مبنی برحضور ۶ نفر از اعضای خانواده در منزل مسکونی و با توجه به مسدود شدن راه خروجی منزل و احتمال تخریب کامل این ملک قدیمی آتش نشانان به سرعت و با ایمنی کامل عملیات آواربرداری را به جهت رها سازی اعضای خانواده آغاز نمودند.

قانع اظهار کرد: در ادامه این عملیات، نیروهای آتش نشانی با رعایت تمامی نکات ایمنی از چند قسمت مشغول آواربرداری شدند و با تلاش بسیار پس از ارتباط کلامی با اعضای خانواده جهت کاهش استرس آنها، سرانجام در مدت زمان کوتاهی موفق شدند خانواده ۶ نفره را از منزل به سلامت خارج کنند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به جست‌وجوی سگ‌های تجسس در میان آوار از نبود شخصی در آوار به جا مانده خبر داد و افزود: بعد از قطع گاز و برق منزل مسکونی با درخواست عوامل شهرداری برای جمع آوری خاک و نخاله، آتش نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه و تحویل به عوامل انتظامی و شهرداری به عملیات خود پایان دادند.
 
اطفای حریق در انبار چوب روستای کرونی

با توجه به آتش‌سوزی در انبار چوب روستای کرونی ساعت ۱۷:۱۲ روز گذشته و اطلاع رسانی آن به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز آتش نشانان از ایستگاه های ۶ و ۱۷ به محل حادثه رهسپار شدند.

با حضور تیم اطفایی به محل حادثه مشاهده شد محل آتش‌سوزی یک انبار چوب و ضایعات چوبی بود که مقدار زیادی تخته، الوار و پالت‌های چوبی در این انبار بر روی هم نگهداری می‌شد.

با توجه به اینکه  این انبار کاملا شعله‌ور شده و دود حاصل از آتش‌سوزی از فواصل دور قابل رویت بود آتش‌نشانان با حضور در محل آتش را به سرعت مهار کرده و زبانه‌های آتش را به کنترل خود درآوردند.

خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت نداشت و آتش‌نشانان پس از خاموش شدن آتش و لکه گیری محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول