اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سانحه در محور مجن؛ باز هم کشته، باز هم انتظار+ فیلم و عکس

سانحه رانندگی در محور مجن باز هم کشته‌هایی بر جای گذاشت و باز هم پیام انتظار مردم را برای بهسازی این مسیر به گوش مسؤولان رساند؛ انتظاری که همچنان به سر نیامده است.

سانحه در محور مجن؛ باز هم کشته، باز هم انتظار+ فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از مجن، برخورد چند دستگاه خودروی سواری خبری بود که اخیراً در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و محل وقوع حادثه، باز هم مسیر پرخطر مجن- شاهرود اعلام شده بود.

بر اثر وقوع این سانحه رانندگی، متأسفانه سه نفر از هم‌وطنانمان کشته و تعدادی مصدوم شدند. این تصادف زنجیره‌ای در جاده مجن- شاهرود رخ داد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود در این‌باره، با اشاره به برخورد چند دستگاه خودروی سواری در محور مجن- شاهرود می‌گوید: دو اکیپ نجات آتش‌نشانی پس از دریافت خبر حادثه، به محل وقوع این سانحه رانندگی اعزام شدند.

محمدحسن رضایی‌شاهرودی ادامه می‌دهد: این حادثه، سه کشته و چندین مصدوم به همراه داشت و نیروهای امدادی به‌سرعت وارد میدان شده و خدمات لازم را ارائه دادند.

این تصادف زنجیره‌ای اتفاق جدیدی نیست

اما تصادف زنجیره‌ای تعدادی خودرو در جاده شاهرود- مجن اتفاق جدیدی نیست؛ بارها این مسیر شاهد وقوع سوانح رانندگی دل‌خراشی بوده که عده‌ای از هم‌وطنانمان را به کام مرگ کشیده و شمار زیادی را هم راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرده است.

جاده شاهرود- مجن همچنان قربانی می‌گیرد مسؤولان اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان باید هر چه سریع‌تر فکری برای این مسیر کنند و به وعده‌های خود در حوزه بهسازی راه‌های این منطقه جامه عمل بپوشانند.

مردم همچنان قربانی این جاده روستایی می‌شوند که چندین سال است بار ترافیکی جاده شاهرود- آزادشهر- گرگان به‌سوی آن منتقل شده است.

گرچه حادثه اخیر نشان داد که هر چه زودتر باید نقاط حادثه‌خیز این جاده کم‌عرض و خطرناک اصلاح شود اما بازخوانی برخی وعده‌ها در حوزه بهسازی، اصلاح و مرمت و راهسازی در شرق استان سمنان خالی از لطف نیست.

از میانگین کشوری عقب هستیم!

امیر عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تیرماه ۹۹ در دیدار با استاندار سمنان گفته بود: یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر معادل ۴۸ درصد از کل مسیر در حیطه مسؤولیت راه و شهرسازی شرق استان قرار گرفته و یک هزار و ۶۴ کیلومتر طول مسیر روستایی تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان است که بالغ بر ۴۹۲ کیلومتر معادل ۴۷ درصد از این مسیر آسفالت است.

عمیدی ادامه داد: میانگین کشوری مسیرهای آسفالته روستایی ۵۴ درصد است که در منطقه شرق استان با ۴۷ درصد قدری از میانگین کشوری عقب هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اضافه کرد: با مساعدت استانداری سمنان و همکاری‌های بین‌بخشی و کوشش فرماندار ویژه شاهرود، عملیات خاکی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مجن- بسطام آغاز شده است و در موعد مقرر به انجام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: این اداره کل در بحث اجرای طرح ابرار و احداث راه‌های روستایی که با مشارکت سازمان راهداری به انجام می‌رسد، بالغ بر ۲۰.۵ کیلومتر احداث مسیر را در برنامه کاری خود دارد که تاکنون ۴۷.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه‌ها حداکثر تا پایان سال تکمیل شود

استاندار سمنان هم تیرماه ۹۹ در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفته بود: امسال تعداد ۱۵۸ پروژه نیمه‌تمام در استان سمنان به دفتر رئیس‌جمهور اعلام‌شده که تعدادی از این پروژه‌ها در حوزه شرق استان است و باید تلاش شود تا این پروژه‌ها حداکثر تا پایان سال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

علیرضا آشناگر در ادامه بر لزوم توجه به توافق انجام‌شده میان فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و شهرداری شاهرود و پیگیری آن توسط تمام دستگاه‌های سهیم تأکید کرد.

ساخت جاده آزادشهر به شاهرود در ۴ قطعه

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز مرداد ۹۹ گفته بود: پیگیری‌ها در سطح ملی برای جذب اعتبارهای عمرانی با هدف تکمیل طرح‌های حوزه راه و شهرسازی استان سمنان در حال انجام است.

او افزود: با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است، جلساتی برای تسریع در ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی در وزارتخانه برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ارتباط با ساخت جاده آزادشهر به شاهرود در محدوده استان سمنان گفت: این طرح در چهار قطعه در حال انجام است که ساخت دو قطعه آن به پایان رسید.

فخری خاطرنشان کرد: این طرح در سال جاری ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که تاکنون ۴۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فیلم زیر تصاویری از حادثه اخیر در این محور است؛ ببینید:

زودتر اقدام کنید...

به‌هرحال، مسؤولان استان سمنان باید هر چه زودتر، پیگیری وعده‌های داده شده به مردم را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.

بدیهی است هر روز تعلل در اجرای پروژه‌های راهسازی و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی در این منطقه، احتمال به کام مرگ فرستادن عده‌ای از هم‌وطنانمان را مطرح می‌کند و این امر نیازمند توجه بیشتری است.

شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس پیش‌تر نیز با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با کمپینی «درخواست احداث مسجد و مجتمع رفاهی در مسیر شاهرود- آزادشهر» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده بودند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول