اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فروش دام زنده در واحدهای دامداری خلاف قانون است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: برخی افراد با مجوز دامداری اقدام به دام فروشی می‌کنند که این موضوع برخلاف قانون و در صورت مشاهده قاطعانه برخورد خواهد شد.

فروش دام زنده در واحدهای دامداری خلاف قانون است

وحید رستگاری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرای طرح ساماندهی واحدهای غیرمجاز فروش دام زنده اظهار کرد: با توجه به تفاوت در دو حوزه دام فروشی و دامپروری، اقدامات انجام گرفته صرفاً در راستای برخورد با واحدهای غیرمجازی است که اقدام به فروش دام زنده می‌کنند.

وی گفت: بعضاً برخی افراد با مجوز دامداری اقدام به دام فروشی می‌کنند که این موضوع برخلاف قانون و در صورت مشاهده قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری افزود: انجام فعالیت دامداری مستلزم اخذ پروانه فعالیت از دهیاری و جهاد کشاورزی همچنین پلاک گذاری دام از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی است و این واحدها حق فروش دام را ندارند.

رستگاری تصریح کرد: هرگونه جابه‌جایی دام در مراکز دامداری و عرضه دام باید با گواهی صادره از سوی اداره دامپزشکی و با تعیین هویت دام و شرایط خاص آن برای کشتار باشد.

برخورد قاطع با واحد‌های دام فروشی غیرمجاز/ سلامت مردم خط قرمز است

امین بابایی بخشدار کهریزک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برنامه ساماندهی و اجرای احکام دام فروشان غیرمجاز که روز گذشته با حضور بازرسان شبکه بهداشت، اتاق اصناف، فرمانداری ری و مسؤولان حوزه قضایی و انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه مقابله با فروش دام غیرمجاز شامل شبکه بهداشت، دامپروری، اصناف، تعزیرات و دستگاه‌های امنیتی و قضایی با اعمال ماده قانونی ۶۲۸ در راستای تأمین بهداشت عمومی درصدد مقابله با این معضل برآمده‌اند.

وی گفت: معضل دام فروشان غیرمجاز برای دو دهه مشکلات و آسیب‌های بسیاری را برای منطقه ایجاد کرده است که طی مطالبه عمومی و دستور اکید فرماندار ویژه شهرستان ری مبنی بر برخورد با این گروه موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفت.

بخشدار کهریزک تأکید کرد: اقدام ارزشمند برخورد با دام فروشان غیرمجاز در راستای مقابله با سودجویان و متخلفان در حوزه دام است لذا هیچ مرکز دام فروشی جمع آوری نمی‌شود بلکه همه دام‌ها به سمت مراکز اصلی از پیش تعیین شده هدایت و تحت نظارت عوامل بازرسی قرار می‌گیرند.

بابایی تصریح کرد: با توجه به عارضه اجتماعی فعالیت واحدهای دام فروشی غیرمجاز به ویژه در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، با مالکانی که از قانون تخطی می‌کنند، برخورد قاطعی انجام می‌گیرد و باید دستگاه‌های نظارتی اعم از بازرسان جهاد کشاورزی، دامپروری، شبکه بهداشت باید نسبت به رعایت دقیق ضوابط و شرایط بهداشتی محل عرضه دام اهتمام ویژه داشته باشند تا سلامت شهروندان در این حوزه تضمین شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است و در انجام اقدامات در این راستا هیچ گونه مسامح و چشم پوشی انجام نمی شود، خاطر نشان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی با افرادی که با فروش دام غیرمجاز، سلامت و بهداشت جامعه را تهدید و سبب ایجاد معضلات اجتماعی می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول