اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سفیران کرونا در سفرهای غیرمجاز گردشگری به یزد

سفرهای تفریحی در بحران کرونا یکی از مهمترین عوامل افزایش شیوع این ویروس منحوس در کشور است و علی‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی، یزد میزبان اجباری سفیران کرونا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در قالب تورهای مجاز و غیرمجاز در این شهر است.

سفیران کرونا در سفرهای غیرمجاز گردشگری به یزد

این روزها نقاط مختلف کشور درگیر ویروس کرونا هستند و متأسفانه به دلیل رعایت نکردن برخی شهروندان هر روز شاهد افزایش آمار بستری بیماران کرونایی و مرگ همشهریانمان هستیم.

استرس شیوع کرونا زمانی چند برابر می‌شود که علی‌رغم توصیه شدید کادر درمانی و مسئولان اجرایی کشور و استان، هنوز هم شاهد سفرهای شوم گردشگری و تفریحی در تعطیلات مختلف هستیم، سفرهایی که سوغاتشان بیماری، ترس، استرس، کرونا و مرگ است.

متأسفانه این روزها شاهد حضور سفیران کرونا در قالب تورهای تفریحی از شهرهای مختلف هستیم که علاوه بر رعایت نکردن پوشش اسلامی، هیچ گونه دستورالعمل‌ بهداشتی را نیز رعایت نمی‌کنند و همین امر استرس مردم یزد برای مقابله و قطع چرخه شیوع کرونا را چند برابر کرده است.

شیوع کرونا در شهر یزد از حد قرمز گذشته و متأسفانه آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان بیش از حد مجاز اعلام شده است.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، ضمن انتقاد از حضور گردشگران که بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بحران شیوع کرونا به بازدید از اماکن تاریخی یزد می‌پردازند، اظهار کرد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی باید بیش از پیش نسبت به این معضل اجتماعی و فرهنگی حساسیت نشان داده و با برنامه‌ریزی دقیق اقدامات لازم در این خصوص را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

وی افزود: رعایت نکردن شئونات اسلامی توسط برخی از گردشگران در استان یزد آسیب حضور آنها را علاوه بر حوزه بهداشتی و درمانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز تشدید کرده است.

امام جمعه یزد برخورد قاطع با متخلفین در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و بیان کرد: توجه به توصیه‌های ستاد مقابله با شیوع کرونا بر همگان واجب و ضروری است.

ناصری‌یزدی پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بحران شیوع کرونا را احساس مسئولیت در قبال همه افراد جامعه عنوان کرد و گفت: توجه نکردن به دستورالعمل‌های بهداشتی به منزله فراهم سازی زمینه بیماری و ابتلا به شیوع کرونا بوده و جرم است.

احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا هم پیش از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یزد، از اعمال محدودیت‌های ویژه کرونایی به مدت یک هفته خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا در یزد، مقرر شده از ۱۷ مهرماه محدودیت‌های کرونایی در این شهر میراث جهانی از سرگرفته شوند.

وی با بیان این‌که روند ابتلا، بستری و فوتی بر اثر کرونا در استان صعودی است، افزود: بخشی از مردم و اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری را رعایت نمی‌کنند، از این رو تمام اصناف به جز اصنافی که تامین کننده نیازهای اساسی مردم هستند حداکثر تا ساعت ۲۰ شب مجاز به فعالیت خواهند بود.

ترحمی تصریح کرد: تمام مراسم‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و تجمعی مذهبی به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود و کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و پذیرش بیش از نصف ظرفیت پلمب خواهند شد.

متأسفانه علی‌رغم توصیه جدی مسئولان در خصوص رعایت موارد بهداشتی و پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری در بحران کرونا، هنوز شاهد سفرهای گردشگری به استان یزد هستیم و این معضل فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی باید هرچه سریعتر و با جدیت مضاعف از سوی مسئولان مرتبط استان ساماندهی شود.

ساماندهی و تقویت نظارت بر حضور گردشگران مجاز و غیرمجاز در شهر میراث جهانی یزد، علاوه بر کاهش استرس در خصوص تشدید بحران شیوع کویید۱۹، نقش مهمی در حراست از ارزش‌های فرهنگی مردم دارالعباده ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول