اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سئول: کره شمالی رژه نظامی گسترده‌ای را برگزار کرده است

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای مدعی شده است که بامداد امروز، کره شمالی رژه نظامی گسترده‌ای را برگزار کرده است.

سئول: کره شمالی رژه نظامی گسترده‌ای را برگزار کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رؤسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) امروز (شنبه) اعلام کردند که ظاهراً کره شمالی برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد بنیانگذاری "حزب حاکم کارگران کره"، رژه نظامی گسترده‌ای را اوایل صبح امروز در «پیونگ‌یانگ» برگزار کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای کوتاه در این خصوص گفت: «نشانه‌هایی شناسایی شده مبنی بر اینکه سپیده‌دم امروز کره شمالی با بسیج تعداد زیادی تجهیزات و پرسنل در میدان "کیم ایل سونگ" رژه نظامی انجام داده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده، در حال تجزیه و تحلیل (این رویداد) از جمله احتمال اصلی بودن این رویداد (و اینکه یک تمرین نبوده است) می‌باشند».

زمان دقیق برگزاری این رژه نظامی هنوز مشخص نیست که البته برخی منابع گفته‌اند که ظاهراً این رژه قبل از ساعت ۰۴:۰۰ صبح امروز به وقت محلی (قبل از ۲۲:۳۰ جمعه شب به وقت تهران) برگزار شده است.

طبق این گزارش، هنوز حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در این مراسم و اینکه چه تسلیحاتی در این رژه رونمایی شده‌، نامشخص است.

طبق این گزارش، کره شمالی در صدد رونمایی از «تسلیحات راهبردی جدید» از جمله یک موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید (ICBM) یا موشک بالستیک زیردریایی پرتاب (SLBM) است و کیم متعهد شده بود که از آنها رونمایی کند.

یکی از افسران ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره رژه نظامی امروز کره شمالی گفت: «ما در حال تحلیل جزئیات تسلیحاتی هستیم که پیونگ‌یانگ امروز رونمایی کرد. هیچ‌گونه حرکت غیرمتعارفی از سوی ارتش کره شمالی شناسایی نشده است».

علیرغم ادعاهای ارتش کره جنوبی، رسانه‌های دولتی کره شمالی هیچ‌گونه گزارشی درباره رژه نظامی منتشر نکرده‌اند.

آخرین باری که رژه نظامی کره شمالی به صورت زنده پخش شد، آوریل ۲۰۱۷ بود که از یک موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید و گونه‌ای از تسلیحات جدید پیونگ یانگ رونمایی شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول