اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بخشی نگری بزرگترین مانع برای ساماندهی فاضلاب خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بخشی نگری ها مانع از همراهی ارگان های متولی با شهرداری بوده است و این موضوع روند بهبود را به شدت متأثر می سازد.

بخشی نگری بزرگترین مانع برای ساماندهی فاضلاب خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار کرد: متاسفانه روند ساماندهی فاضلاب نه تنها رو به بهبود نبوده، بلکه در شهرک صنعتی طوس، (رقیق سازی فاضلاب در شرایطی که آب در شمال شرق کشور می‌تواند یک کیمیا باشد و مصرف غیر مجاز فاضلاب)، پسرفت را در ساماندهی فاضلاب به همراه داشته است. 

وی با اشاره به اینکه ورود شهرداری مشهد به عنوان فرماندهی واحد ساماندهی کشف رود یک فرصت برای رفع چالش‌های چند دهه اخیر این رودخانه حفاظت شده بوده است، گفت: بخشی نگری ها مانع از همراهی ارگان های متولی با شهرداری بوده است و این موضوع روند بهبود را به شدت متأثر می سازد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توجیهات شرکت‌های آب منطقه ای، آبفا و شهرک‌های صنعتی در خصوص عدم همراهی با مدیریت واحد کشف رود، قابل پذیرش نبوده و دیگر فرصتی برای سخن گفتن از برنامه های بدون پشتوانه اجرایی نیست، گفت: از دادستانی خواستار ورود جدی و مطالبه از متولیانی هستیم که با مانع تراشی در حفظ سلامت مردم، اهمال می‌کنند. 

همچنین فرزاد بهشتی توندری، دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، خودخواهی حقوقی برخی دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی فاضلاب استان را بزرگترین مانع برای آزاد سازی و ساماندهی مشکل فاضلاب دانست و افزود: اجرای مدل دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر جزو مطالبات اصلی ماست که به جد پیگیری می شود.

گفتنی است؛ طی این نشست، مقرر شد شهرداری مشهد طی یک هفته، برنامه اجرایی خود را برای ساماندهی زیرآب گذر(کالورت) تصفیه خانه التیمور و طبرسی شمالی بر اساس مفاد مندرج در توافق نامه مدیریت واحد کشف رود ارائه دهد.

همچنین با انعقاد "توافقنامه ساماندهی کشف‌رود" که در  14 ماده تنظیم شده بود و امضا از سوی 6 دستگاه اجرایی در آبان ماه سال گذشته و واگذاری مدیریت واحد اجرای طرح به شهرداری مشهد، کار ساماندهی کشف‌رود با مدیریت واحد آغاز شد و در همان نشست استــــــانـــدار خراسان‌رضوی بر برخورد قضایی با اهمال‌گران در موضوع ساماندهی کشف‌رود تأکید کرد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول