اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در حریق اخیر شهر لبنیات مشهود بود

شهردار اسلامشهر با بیان اینکه شهر به کارگاه پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است، گفت: درسال ۱۳۹۶ شهرداری اسلامشهر برای خرید یک دستگاه نردبان بلندمرتبه برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی، مبلغ ۲ میلیارد تومان به حساب سازمان همیاری شهرداری‌های کشور واریز کرده‌ که تاکنون علی‌رغم نیاز شدید این دستگاه تحویل شهرداری اسلامشهر نشده است و کمبود این دستگاه در حریق اخیر شهر لبنیات مشهود بود.

کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در حریق اخیر شهر لبنیات مشهود بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حسین طلا شهردار اسلامشهر در جلسه امروز مدیران شهرداری با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان اسلامشهر در محل سالن جلسات سازمان نوسازی شهرداری، اظهار کرد: آن‌چه امروز مایه افتخار شهرشده نتیجه تلاش‌های همه پرسنل شهرداری است.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی همه مسؤولان شهر و مجموعه مدیران شهرداری گفت: با تلاش شبانه‌روزی و همراهی همه پرسنل و اعضای شورای شهر، امروز شهرداری اسلامشهر که فقط به نام شهرداری جوی و جدول شناخته می‌شد، به شهرداری پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است.

شهردار اسلامشهر تأکید کرد: کمترین سهم در اجرای امورات شهرداری را داشته‌ام و موفقیت‌های کسب شده مرهون تلاش‌های همه مجموعه است.

طلا با اشاره به وجود برخی کمبودها در مجموعه شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان، بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اسلامشهر یکی از مجموعه‌های فعال شهرداری است که در خدمت شهروندان با کمترین امکانات بیشترین خدمات ثانی را ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: درسال ۱۳۹۶ شهرداری اسلامشهر برای خرید یک دستگاه نردبان بلندمرتبه برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی، مبلغ ۲ میلیارد تومان به حساب سازمان همیاری شهرداری‌های کشور واریز کرده‌ که تاکنون علی‌رغم نیاز شدید این دستگاه تحویل شهرداری اسلامشهر نشده است و کمبود این دستگاه در حریق اخیر شهر لبنیات مشهود بود.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و کمبود تجهیزات آتش‌نشانی برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز این سازمان، علاوه بر تخصیص و تأمین منابع مالی دولتی باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و خیران نیز استفاده کرد و انجام این امر مهم باید به صورت یک فرهنگ دینی و مذهبی تبیین شود. 

ایجاد درآمد پایدار و ارتقاء خدمات رسانی/ تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله

محسن حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شهر اسلامشهر، اظهار کرد: با برون‌سپاری رفت و روب و بخشی از فعالیت‌های خدمات شهری به بخش خصوصی علاوه بر اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر، سالیانه بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری از محل صرفه جویی‌ها به وجود آورده است.

وی با اشاره به دستاوردهای برون سپاری خدمات شهری به بخش خصوصی، تأکید کرد: حفظ منافع و حقوق عمومی و بیت المال،کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع انسانی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای واگذاری امور رفت و روب و مدیریت پسماند در مجموعه شهرداری بوده که با این اقدام باری از دوش مجموعه شهرداری برداشته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر خاطرنشان کرد :در اسلامشهر روزانه ۳۰۰ تن زباله تولیدی شهروندان جمع‌آوری و با جداسازی و تفکیک، علاوه بر حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها، منبع درآمد پایداری هم برای شهرداری توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

 اخذ اسنادمالکیت برای یک میلیون و ۴۰۰ مترمربع املاک شهرداری اسلامشهر

در ادامه این جلسه رضایی مدیر واحد حقوقی شهرداری اسلامشهر، با ارائه گزارشی از اقدامات این واحد اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون تعداد ۶۳۲ پرونده که توسط مالکان اراضی بر علیه شهرداری تشکیل شده که با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان پس  از دفاعیات لازمه، مختومه و آرای صادره برای حفظ حقوق عمومی شهرداری اخذ شده است.

وی با اشاره به اخذ ۱۱۰ مورد دستور قضایی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و محدوده قانونی شهر گفت: در طی این مدت ۲مورد حکم اعمال ماده ۸ توسط شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی اخذ و اجرا شده  و تعداد ۲۳۳ مورد پرونده توسط کارشناسان حقوقی شهرداری رسیدگی و پیگیری تا حصول نتیجه شده است.

 مدیر حقوقی شهرداری اسلامشهر، تصریح کرد: تنظیم لوایح حقوقی و دفاع قانونی و مستحکم در محاکم قضایی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری صرفه‌جویی و ایجاد درآمد شده و علاوه بر آن مانع از دست اندازی برخی افراد سودجو و  متخلف به حقوق عمومی شهرداری شده است.

 رضایی با بیان اینکه طی سه سال گذشته برای یک میلیون و ۴۰۰ مترمربع از املاک شهرداری اسناد مالکیت اخذ شده و هیچ یک از املاک شهری به فروش نرفته، خاطرنشان کرد: در این مدت تنها یک قطعه زمین ۱۴۰۰ متری با کاربری آموزشی، فرهنگی، ورزشی با اخذ مجوز از شورای شهر و رعایت الزامات قانونی و به منظور رفع کمبود سرانه‌های شهری واگذار شده و تاکنون شهرداری با تأمین منابع مالی خود از طریق ایجاد درآمدهای پایدار و جذب اعتبارات دولتی و ارزش افزوده و مدیریت در منابع مالی طرح‌های عمرانی را به مرحله اجرا در آورده است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول