اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شناسایی خانواده‌های محروم از فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان یکی از سیاست‌های اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی و آموزشی را شناسایی خانواده‌های محروم از فضای مجازی دانست و گفت: باید خانواده‌های محروم برای ارائه خدمات مجازی و سرمایه‌گذاری در جهت ارتقای سواد دیجیتال، طبقات پایین جامعه شناسایی شوند.

شناسایی خانواده‌های محروم از فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد

حسن حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی احساس مسؤولیت نسبت به هم‌وطن خود است، اظهار کرد: خوشبختانه این روحیه در کشور زنده بوده و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود بسیار حساس هستند و نشان دادند که آگاهانه در جهت خدمت‌رسانی همت می‌کنند.

وی نقش معلمان در تزریق امید در جامعه و عدم تعطیلی آموزش در شرایط کرونایی را مهم دانست و گفت: معلمان با  موقعیت‌شناسی و درک اهمیت شرایط شیوع ویروس کرونا، با استفاده از همه استعدادها و خلاقیت‌های فردی و سازمانی و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود نگذاشتند، مقوله آموزش به تعطیلی بیانجامد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی در این مدت در حوزه آموزش به موفقیت‌های خوبی دست‌یافته است، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی دسترسی رایگان همه به آموزش و مبارزه با جهل و بی‌سوادی بود که امسال با توجه به رویکرد آموزش تعلیم و تربیت در بستر فضای مجازی از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) دنبال می‌شود.

حبیبی با تأکید به توجه عدالت آموزشی در جمهوری اسلامی بیان کرد: توجه به عدالت آموزشی و تضمین درسی همه دانش‌آموزان به فرصت برابر آموزش، تنگناهایی در تأمین هزینه‌ها و امکانات و ابزارهای آموزشی نظیر گوشی‌های هوشمند، تبلت و مشکلات زیرساختی اینترنت و عدم دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد ازجمله اهداف مسؤولان آموزشی کشور است.

وی یکی از سیاست‌های اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی و آموزشی را شناسایی خانواده‌های محروم از فضای مجازی دانست و افزود: به علت شیوع کرونا بیشترین میزان آموزش در کشور از طریق فضای مجازی انجام می‌شود لذا باید خانواده‌های محروم برای ارائه خدمات مجازی و سرمایه‌گذاری در جهت ارتقای سواد دیجیتال، طبقات پایین جامعه شناسایی شوند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با اذعان به اینکه نقش معلمان در تربیت دانش‌آموزان بسپار حائز اهمیت است، گفت: کرونا خانواده‌ها را متوجه نقش اهمیت معلم و مدرسه کرده و  تصورات غلطی که در مورد معلم  و حرفه‌ معلمی در اذهان عمومی ایجادشده بود را از بین برد و بار دیگر نشان داد جایگاه معلم در تربیت فرزندان در بعضی مواقع می‌تواند از والدین هم باارزش‌تر باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول