اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اختصاص بیش از 1000 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی گفت: کل تسهیلات اختصاصی به استان برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی، یک‌هزار و 30 میلیارد و 500 میلیون ریال است که 100 درصد متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

اختصاص بیش از 1000 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کل تسهیلات اختصاصی به استان برای بخش مکانیزاسیون یک‌هزار و 30 میلیارد و 500 میلیون ریال است که 100 درصد متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مختلف کشاورزی یکی از راهکارهایی است که می‌توان بهره‌‌وری و عملکرد در واحد سطح را ارتقا دهد، تصریح کرد: با تسهیلات اعطایی، متقاضیان اقدام به خرید 410 دستگاه تراکتور، 4 دستگاه کمباین، 561 دستگاه ادوات و دنباله بند کشاورزی و 2 دستگاه ماشین آلات بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و 10 دستگاه تجهیزات دام ، طیور و آبزیان کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان درحال حاضر 1.74 اسب بخار بر هکتار است، بیان کرد: آذربایجان‌غربی با دارا بودن نزدیک به 47 هزار دستگاه تراکتور، جزو استان‌های شاخص در کشور بوده و از بابت نیروی محرکه در سطح کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

کرامتی با اشاره به مشکلات موجود و موانع جذب تسهیلات خط اعتباری یادآور شد: نوسانات شدید قیمتی و مشکلات به وجود آمده مابین متقاضیان و شرکت‌های تولیدی تامین کننده ماشین‌ها و ادوات کشاورزی، طولانی بودن پروسه اعطای تسهیلات بانکی و بالابودن قیمت ماشین‌ها و ادوات کشاورزی طی سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم،طولانی بودن نوبت تحویل برخی از ماشین آلات کشاورزی با درصد بهره پایین‌تر، میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است .

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول