اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اعطای تسهیلات قضائی به زندانیان واجد شرایط

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس از اعطای تسهیلات قضائی به زندانیان واجد شرایط خبر داد و گفت: با بررسی پرونده قضائی زندانیان به ۱۲۳ نفر زندانی واجد شرایط توسط قاضی ناظر زندان، تسهیلاتی همچون مرخصی و مرخصی پایان حبس اعطا شد.

اعطای تسهیلات قضائی به زندانیان واجد شرایط

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با همراهی مدیرکل زندان های استان از کارگاه های اشتغال و اندرزگاه های مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز بازدید و چهره به چهره با زندانیان ملاقات و مشکلات قضایی آنان را بررسی کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس پس از بازدید گفت: هدف از این بازدید غیرمترقبه این است که از نزدیک مشکلات زندانیان و مجموعه زندان و درخواست های زندانیان را بررسی کنیم.

حیدر آسیابی افزود: در این بازدید به تعدادی از زندانیان واجد شرایط در زندان ها تسهیلات قضائی اعطا و با بررسی پرونده قضاوی زندانیان به تعداد ۱۲۳ نفر زندانی واجد شرایط توسط قاضی ناظر زندان، تسهیلاتی همچون مرخصی و مرخصی پایان حبس اعطا شد. 

وی اضافه کرد:در این بازدید بررسی مشکلات زندانیان و اعطای مرخصی و تخفیف دراخذ تأمین در موردمحکومین اندرزگاه جوانان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت وتاکیدگردید قضات دادسرا در رسیدگی به مشکلات همه زندانیان به ویژه جوانان اهتمام جدی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس یادآور شد: با توجه به تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه  جمعیت کیفری زندان ها باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد کاهش یابد. 

آسیابی گفت: ملاک ما در اعطای تسهیلات، اجرای قانون است و شرایط اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط به استناد ماده ۵۲۰ آیین دادرسی کیفری، با اخذ تأمین مناسب و حدنصاب باید تسهیل شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تأکید کرد: با توجه به اجرای طرح غربالگری قضایی در زندان های سراسر کشور، استان فارس باید در اجرای این طرح الگو باشد و دادستانی مرکز استان بر روند اجرای آن نظارت خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی، رسالتش اشتغال است و باید در این مکان، اشتغال صد درصدی ایجاد شود و تلاش می کنیم با همت همکاران قضایی، ظرفیت اشتغال را در این مجموعه افزایش داده تا این مهم محقق شود.

آسیابی یادآور شد: با توجه به فضای موجود، ضرورت دارد از ظرفیت خیرین و نهادهای مردم نهاد برای ایجاد اشتغال زندانیان استفاده شود و کارگاه های اشتغال در حرفه های متنوع و دارای بازار کار ایجاد شود. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه کمیسیون عفو استان فعال است و جلسات به صورت مستمر برگزار می شود پرونده زندانیان واجد شرایط را به این کمیسیون معرفی کنید تا بتوانند از ظرفیت کمیسیون در عفوهای موردی استفاده کنند و اجرای احکام باید در این زمینه فعال تر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس یاداور شد: حقوق محکومین باید درخصوص اعطای تسهیلات قانونی خصوصاً عفو به آنان تفهیم شود.
آسیابی گفت: متهمین بازداشتی تحت قرار بایدهرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند. 

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس نیز در جریان این بازدید طی سخنانی گفت: از طریق اقدامات مددکاری و قضایی پرونده زندانیان تحت قرار بررسی و پیگیری می شود می طلبد قضات در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

شایان ذکر این بازدید با حضور قاضی ابراهیم محمدی معاون دادستان شیراز، امین کاشفی قاضی ناظر زندان، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس و علی اکبر منصوری مدیر مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز به مدت سه ساعت انجام شد و دادستان مرکز استان، دستور پیگیری مسائل و مشکلات زندانیان را در همان مکان به قاضی ناظر ابلاغ کرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول