اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سهل‌انگاری مدیران به امور تولید و اشتغال پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان با تأکید بر اولویت قرار دادن مدیران به بحث تولید و اشتغال گفت: هرگونه سهل‌انگاری مربوط به امور تولید و اشتغال را نمی‌پذیرم.

سهل‌انگاری مدیران به امور تولید و اشتغال پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، ارسلان زارع امروز در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان رودسر که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای ظالمانه دشمن اظهار کرد: در سال‌های اخیر شدت ظلم و کینه دشمن نسبت به جمهوری اسلامی بیشتر شد و یقیناً ملت بزرگ ایران همان‌گونه که در آزمون‌هایی مانند دفاع مقدس سربلند شدند با ایستادگی و مقاومت در این راه سخت و دشوار تحریم‌ها با سربلندی پشت سر خواهند گذاشت.

وی با تأکید بر لزوم رعایت بیشتر همدلی، همکاری، وفاق و وحدت و انسجام مسؤولان افزود: مطمئناً وحدت مولفه بسیار مؤثر برای استمرار موفقیت مردم در نظام جمهوری اسلامی را تضمین خواهد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت از این آزمون مهم بیرون آمدند، تصریح کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و فعالیت جبهه‌های نبرد در روستاها، کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی است و این بار هم مردم ما باروحیه استوار همدلی و همکاری سربلند بیرون خواهند آمد.

وی تقویت انسجام، وفاق و همدلی مردم و مسؤولان را گفتمان مشترک برای مقابله و پیروزی در برابر صف دشمنان خواند و گفت: از خدمتگزاران ملت، مردم، نهادها و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌خواهم که راهبرد سیاست اقتصاد مقاومتی را برنامه اساسی خود قرار دهند تا باکار و تلاش مضاعف بتوانیم زمینه جهش تولید را در استان فراهم کنیم.

زارع با بیان اینکه شهرستان رودسر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی در حوزه تولید و اشتغال برخوردار است، افزود: تقویت تولید و اشتغال قطعاً می‌تواند رفاه و درآمدهای مردم که می‌تواند به معیشت آنان کمک کند را افزایش می‌دهد.

وی خطاب به مدیران و مسؤولان استان گیلان که هرگونه سهل‌انگاری مربوط به امور تولید و اشتغال را نمی‌پذیرم، بیان کرد: از مدیران دستگاه‌ها انتظار دارم که تولید و اشتغال را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در گره‌گشایی از کار مردم ببینند و با فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تلاش کنند تا سرمایه‌گذار، سرمایه خود را برای منافع مردم در گیلان سرمایه‌گذاری کند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت تنها راه موفقیت در جنگ اقتصادی است، افزود: گیلان از اولین استان‌های کشور در تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و در قالب جهش تولید بوده که در این راستا موافقت‌نامه‌ای با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تعریف کرده و با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد بوده و گستردگی آن شامل شهرستان رودسر هم می‌شود بنابراین مدیران موظف به پیگیری و تحقق کامل این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان در حوزه‌های مختلف کشاورزی و گردشگری، بیان کرد: ۸۵ درصد تولید فندق کشور مربوط به استان گیلان است و شهرستان رودسر سهم بسیار بزرگی در این تولید دارد و از مسؤولان انتظار می‌رود باقیمت گذاری محصولات کشاورزی و ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان و فراهم کردن ظرفیت صنایع تبدیلی در شهرستان رودسر شرایط تولید بیشتر و اشتغال جوانان را فراهم کنند.

زارع با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر پروژه‌های خوبی در سال‌های گذشته تعریف‌شده است، افزود: به‌رغم اینکه بیش از چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد و همه خدمات ارائه‌شده دولت و نظام به مردم همچنان مشکلات و کمبودهایی در شهرستان رودسر دیده می‌شود که باید با تلاش بیشتر مشکلات حل گردد.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی سد پلرود در رودسر گفت: طبق بازدیدهای متعدد مسؤولان کشوری از این پروژه بزرگ که منافع آن به شهرستان‌های هم‌جوار هم می‌رسد تلاش می‌شود که تا پایان دولت شاهد آبگیری سد پلرود باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به راه‌های روستایی و نقش آن در عمران و آبادانی استان افزود: رودسر به‌ویژه اشکورات به لحاظ شرایط اقلیمی نیازمند اجرای پروژه‌های ابنیه‌ایی فنی با شرایط خاص است که لازم است که این مهم یکی از اولویت‌های فرماندار جدید باشد.

وی به موضوع منابع طبیعی و محیط‌زیست استان گیلان و شهرستان رودسر به‌عنوان ضمانت توسعه استان اشاره و تصریح کرد: صیانت و حراست از منابع طبیعی و محیط‌زیست بر عهده همه مردم و مسؤولان با رعایت اصل حقوق شهروندان است اگر در مستندسازی دقت نشده باید دوباره موردبررسی و پیگیری قرار گیرد.

نوع نگاه مدیران استان باید نسبت به روند توسعه رودسر تغییر کند

نماینده مردم رودسر و املش نیز در ادامه این مراسم با تأکید بر لزوم تغییر و نوع نگاه مدیران استان گیلان نسبت به روند توسعه شهرستان رودسر گفت: این منطقه از محرومیت‌های فراوانی در شاخص‌های مختلف رنج می‌برد و لازم است تا مدیران استانی نسبت به این قضیه رویکرد جدی‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری با بیان اینکه قدم‌های مؤثری برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان رودسر برداشته‌شده اما ناکافی است، افزود: سد پلرود ازجمله پروژه‌هایی است که مشمول زمان شده و این شرایط قابل‌قبول نیست و تأمین منابع مالی برای اتمام این پروژه لازم است.

لزوم توجه همه‌جانبه برای رفع محرومیت‌زدایی در رودسر

امام‌جمعه رودسر هم در مراسم مذکور بر لزوم توجه همه‌جانبه برای رفع محرومیت‌زدایی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: به‌رغم خدمات ارزنده برای توسعه این شهرستان در ابعاد مختلف اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و نیاز است که تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام تقی روحانی با انتقاد از اختصاص نیافتن بودجه‌ای برای سواحل شهرستان رودسر افزود: اگر بخواهیم سنت حسنه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌خوبی در جامعه اجرایی شود نیازمند تأمین اعتبارات کافی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس طی حکمی از سوی وزیر کشور محمدمهدی مظفری به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان رودسر معرفی و از زحمات حسین اسماعیل‌پور قدردانی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول