اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تولید دستگاه ضدویروس تحولی در نظام سلامت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تولید دستگاه ضدویروس و باکتری در گیلان گفت: دستگاه تصفیه هوای ضدویروس و باکتری، در شرایط کنونی تحولی در نظام سلامت است.

تولید دستگاه ضدویروس تحولی در نظام سلامت است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جریان بازدید از شرکت راهبران توسعه پارسی گیل طی سفر به شهرستان رودسر اظهار کرد: دستگاه تصفیه هوای ضدویروس و باکتری، در شرایط کنونی تحولی در نظام سلامت است.

وی طی دیدار با اعضای شرکت تولیدکننده این دستگاه، اقدام این گروه دانش‌بنیان را شایسته تحسین دانست و گفت: دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا و سطوح باقابلیت از بین برندگی کرونا حاصل تلاش، درایت و پژوهش جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان جز اولویت‌های راهبردی این سازمان است افزود: واحدهای تولیدی متکی به فناوری و دانش روز در زمره صنایع پایدار و دارای مزیت رقابت‌پذیری هستند و برای ارائه حمایت تسهیلاتی به این واحدها محدودیتی نداریم.

به گفته دلق‌پوش، تاکنون با تکیه‌بر دانش و توان داخلی بر اساس گزارش تولیدکنندگان، بیش از 700 دستگاه مذکور تولیدشده  و در اختیار مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و درمانگاهی در سراسر کشور قرارگرفته است.  

به گزارش فارس، گفتنی است شرکت راهبران توسعه پارسی گیل در رودسر فعالیت خود را آغاز کرده و دستگاهی را تولید کرده که ویروس‌ها، باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‌ها در محیط (هوا و سطوح) را از بین می‌برد، دستگاه تولیدشده با فناوری پلاسمای اکسیژن کار می‌کند و از اسفندماه سال 98 مراحل دریافت تأییدیه و استانداردهای موردنیاز خود را در دوره بحران کرونا گذراند و توانست تأییدیه لازم از آزمایشگاه رفرنس (مرجع) علوم پزشکی برای کرونا ویروس و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه برای آنفولانزا را اخذ کند.

انتهای پیم/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول