اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رسیدگی به بناهای تاریخی خمینی‌شهر جان تازه می‌گیرد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان امروز با همراهی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و شهردار خمینی‌شهر از آثار تاریخی در این شهرستان بازدید کردند.

رسیدگی به بناهای تاریخی خمینی‌شهر جان تازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فریدون اللهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان امروز با همراهی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و شهردار خمینی‌شهر از پروژه‌های مختلف در این شهرستان بازدید کرد.

اللهیاری در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از سفر به این شهرستان اظهار داشت: شهرستان خمینی شهر از شهرستان‌های مهم در حوزه میراث فرهنگی است؛ گام‌های مؤثری نیز در احیای بناهای تاریخی با مشارکت‌هایی که از سوی مجموعه‌های مختلف انجام گرفته، برداشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: قرار است برای شهرستان در زمینه گردشگری نیز جهشی صورت گیرد، از بناهای تاریخی، مساجد تاریخی و تعدادی پروژه توسعه و عمرانی شهرستان بازدید کردیم و توانستیم با بررسی‌هایی که انجام گرفت با حضور همراهان و کارشناسان به تصمیمات خوبی برسیم.

وی تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک شاهد احیای حمام‌های تاریخی با همکاری اداره اوقاف و شهرداری خواهیم بود و همچنین در مساجد تاریخی نیز با همت هیأت امنا و مردم تحولی در بهبود وضعیت و بازسازی و مرمتشان صورت می‌گیرد؛ درخصوص حل معضلات و مشکلات چند طرح‌ توسعه شهرستان از جمله خیابان بخشداری نیز تصمیم‌گیری شد که در ادامه به اطلاع مردم خواهند رساند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: به پروژه‌های مختلفی مانند حمام شمس‌آباد، مسجد ملامحسن، خیابان و کوچه بخشداری، مسجد ملاحیدرعلی و مواردی که گره‌های میراثی پیدا کرده بود و باید در معیت اداره اوقاف، شهردار و اداره کل میراث فرهنگی یک سری تصمیماتی برایشان اتخاذ می‌شد، سرکشی شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه تصمیمات کاربردی اتخاذ و صورت جلسه شد و یک بازه زمانی کوتاه مدتی را معین کردیم تا در اسرع وقت این موارد که بسیاری از آن نارضایتی محلی به دنبال داشته با همراهی نهادهای ذکر شده به نتیجه و ثمر برسد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که برخی از این پروژه‌ها، پروژه‌هایی است که میراث فرهنگی و اقتصاد را در اماکن مختلف رونق می‌بخشد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول