اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

محکوم به قصاص پس از ۴ سال انتظار از اعدام رهایی یافت

فردی که ۴ سال پیش در یک درگیری موجب قتل یک نفر در شهرستان جهرم شده بود با بخشش و عفو خانواده مقتول، زندگی دوباره یافت.

محکوم به قصاص پس از ۴ سال انتظار از اعدام رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان این خبر اظهار داشت: با تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف شعبه اول جهرم و با گذشت اولیاء دم، محکوم به قصاص، از اعدام رهایی یافت.

وی افزود: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تائید دیوان عالی کشور و نیز وصول استیذان، با توجه به اینکه خانواده قاتل و مقتول با یکدیگر نسبت خانوادگی داشته و احتمال صلح و سازش و کسب رضایت وجود داشت این پرونده در تیرماه سال جاری جهت ایجاد مصالحه به شعبه اول شورای حل اختلاف جهرم ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند و پس از مذاکرات فشرده بحمدالله موضوع به سازش خاتمه یافت.

 رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به اهمیت گذشت و عفو در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: گذشت، یکی از اصول اساسی در برخورد با لغزش افراد است و اسلام، دین قانون و در عین حال دین رحمت است؛ قانون معین دارد، ولى همراه با پشتوانه‌‏اى از رحمت است و این رحمت بدان سبب وضع شده است که شخصی که مرتکب جرم و جنایتی شود بر اثر آن به انسان صالحى در اجتماع مبدل شود؛ لذا عفو را بهتر از قصاص می‌داند. در همین راستا ائمه اطهار سلام‌الله علیهم نیز به این موضوع سفارش فرموده‌اند.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از ۴۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در استان فعال است، گفت: در شش ماه اول سال جاری بیش از ۱۱۳ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و تقریباً به همین میزان پرونده با تلاش اعضاء و کارکنان مجموعه شوراهای حل اختلاف مختومه شده است و در بین پرونده‌های قابل صلح ۲۶ هزار و ۶۶۳ فقره پرونده منجر به صلح و سازش گردید و به این ترتیب از ورود بیش از ۱۱۳ هزار پرونده به دادگستری جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی بیان کرد : در شش ماه سال جاری، با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس ۳۰ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول