اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 96 درصدی سارقان منزل در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف 96 درصدی سارقان منزل در زنجان گفت: یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت آگاه‌سازی جامعه هدف است

کشف 96 درصدی سارقان منزل در زنجان

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه نرخ وقوع جرائم در استان به غیر از تصادفات از نرم کشوری پایین‌تر است، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته و ارائه آموزش‌های همگانی و دستگیری سارقان 96 درصد سرقت‌های منزل در سال‌جاری کشف شده است .

وی با اشاره به اینکه استان زنجان با هفت استان هم مرز است و از غرب کشور در مسیر ترانزیت کالا قرار دارد، افزود: در بحث مبارزه با قاچاق اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس استان با همکاری و همراهی مردم صورت گرفته است .

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه زنجان یکی از استان‌های موفق در برگزاری مراسمات مذهبی در ایام محرم با رعایت همه سازوکارهای بهداشتی بوده است، افزود: در بحث اشراف فرماندهی با تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان زنجان پلیس استان رتبه برتر را در رده استان‌های همطراز کسب کرده است .

خانی‌پور با اشاره به اینکه نرخ وقوع جرائم در استان زنجان به غیر از تصادفات از نرم کشوری پایین‌تر است، گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم و حائز اهمیت است، لذا آگاهی بخشی و آموزش و بالا بردن دانش انتظامی شهروندان از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه است که می‌تواند در کاهش وقوع سرقت نقش بسزایی داشته باشد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کاهش وقوع سرقت منزل در استان گفت: با اقدامات صورت گرفته و ارائه آموزش‌های همگانی و دستگیری سارقان 96 درصد سرقت‌های منزل در سال‌جاری کشف شده است.

*اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و ارتقای امنیت اجتماعی

 وی با اشاره به نصب دوربین و استفاده از تجهیزات الکترونیکی در راستای هوشمندسازی پلیس، گفت: استان زنجان از استان‌های موفق در بحث مبارزه با اراذل و اوباش است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تمام هدف پلیس در بحث پیشگیری از سرقت اعتماد و افزایش احساس امنیت در جامعه است، گفت: مردم و دستگاه‌ها با همراهی و استفاده از ملزومات حفاظتی در پیشگیری از جرائم در کنار پلیس باشند.

خانی‌پور به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و ارتقای امنیت اجتماعی با رعایت تمامی سازوکارهای بهداشتی در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها رضایتمندی مردم را در پی داشته که هدف اصلی پلیس هم رضایت‌مندی و احساس امنیت مردم است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه نظر به تغییرات و پیچیدگی جرائم و بهره‌گیری از نرم‌افزارها، سخت افزارها و اینکه در مقابله با برخی آسیب‌ها دچار چالش هستیم، تاکید کرد: راهکارهای فائق آمدن بر مشکلات، اتخاذ تدابیر و روش‌های متناسب با تغییرات اجتماعی در جامعه است.

 وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش با همراهی و همگامی مردم در حوزه امنیت اجتماعی، راهبردی مطمئن و اثر بخش در پیشگیری از سرقت است، گفت: یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت آگاه‌سازی جامعه هدف است.

خانی‌پور با تاکید بر اینکه پیشگیری از سرقت باید هدفمند و منجر به ارتقای احساس امنیت روانی و اعتماد عمومی به پلیس در جامعه شود، تصریح کرد: تحقق اقدامات مهم پیشگیرانه می‌تواند در کاهش وقوع سرقت‌ها نقش اساسی داشته باشد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان ارتقای امنیت را حاصل تعامل پلیس با اقشار مختلف جامعه، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عنوان کرد و بیان داشت: پلیس هوشمند و جامعه محور، امروزه تحقق بخش مهمی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های خود را در تعامل با اقشار مختلف مردم دنبال می‌کند.

 وی با تاکید بر ضرورت علمی پلیس در پیشگیری از سرقت گفت: پیشگیری از سرقت یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس در ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود که این مقوله نیازمند توجه و اهمیت جدی از سوی نهادهای مختلف امنیتی است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول