اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دادگاه صهیونیستی حاضر به آزادی اسیر فلسطینی پس از 78 روز اعتصاب غذا نشد

با وجود وخامت حال یک اسیر فلسطینی در پی اعتصاب غذای 78 روزه، دادگاه رژیم صهیونیستی با آزادی فوری وی مخالفت کرد.

دادگاه صهیونیستی حاضر به آزادی اسیر فلسطینی پس از 78 روز اعتصاب غذا نشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی است که از ۷۸ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتراض غذا زده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دادگاهی برگزار کرد تا درباره وی تصمیم‌گیری کند که در این دادگاه با آزادی فوری الاخرس مخالفت شد.

در این دادگاه اعلام شد که بازداشت اداری ماهر الاخرس دوباره تمدید نشود و وی در ۲۶ ماه آینده میلادی آزاد شود اما الاخرس این را نپذیرفت و اعلام کرد به اعتصاب غذای خود تا آزادی ادامه خواهد داد.

 نهادهای متعدد مرتبط با مسائل اسرا هشدار داده‌اند که این اسیر با خطر مرگ تدریجی روبروست و به دلیل تشنج‌های مکرر و حالت بیهوشی‌های مقطعی و دردهای شدید در همه جای بدنش در معرض خطر مرگ قرار دارد و پزشکان هشدار داده‌اند که برخی ارگان‌های بدنش کم کم از کار خواهد افتاد.

طی چند روز گذشته شماری از فعالان فلسطینی با اعتصاب غذا در برابر مقر صلب سرخ تحصن کرده و خواهان اعمال فشار جامعه بین المللی به رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن الاخرس هستند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول کامل هر گونه اتفاقی برای الاخرس خواند و گفت، اگر وجدان جهانی و نهادهای حقوق بشری از کمک به اسرا و بازداشتی‌های فلسطینی در زندان‌های اسرائیل ناتوان هستند، ملت فلسطین آنها را رها نمی‌کند و مقاومت آماده حفاظت از آنها و پاسخ به تجاوز اشغالگران هستند.

مقامات جنبش جهاد اسلامی تهدید کردند که اگر اتفاقی برای الاخرس رخ دهد، مقاومت فلسطین اسرائیل را موشک باران می‌کند و جنگ به راه خواهد افتاد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول