اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تنها راه حل مشکلات موجود حرکت‌های جهادی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تنها راه حل مشکلات موجود در کشور را حرکت‌های جهادی و انقلابی دانست.

تنها راه حل مشکلات موجود حرکت‌های جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام محمد سبزی ظهر امروز در بازدید سرزده  از شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه اظهار کرد: تنها راه حل مشکلات موجود در کشور حرکت‌های جهادی و انقلابی است که در شرایط امروز جامعه به شدت نیاز است.

وی تصریح کرد: اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیریت و پرسنل و همکاران حوزه بهداشت و درمان در راستای خدمات رسانی به مردم و حساس سازی بسیار تاثیرگذار بوده است. 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: همه ما در این شرایط حساس جامعه باید قدردان تلاش‌های فعالان این عرصه باشیم.

سبزی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگ‌ترین میراث بازمانده از سال‌های دفاع مقدس است، ادامه داد: همین فرهنگ باعث شده تا فرزندان انقلاب و مقام معظم رهبری با تأسی از آن امروز به مبارزه با ویروس منحوس کرونا و دفاع از سلامت مردم بروند و این چیزی است که باعث شده تا نام ایران عزیز بار دیگر در دنیا بدرخشد.

به گفته وی، مردم پشتوانه و حامی انقلاب هستند و باید مطالبات آنها با نیازسنجی و متناسب با اولویت‌ها برآورده شود.

وی اظهار داشت:‌ باید از مدیرانی که با روحیه جهادی در خدمتگزاری مردم حاضر هستند، قدردانی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه نیز در این نشست ضمن تشریح مشکلات و موانع موجود در  راستای ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: همکاران ما با نهایت دلسوزی و با روحیه جهادی در منطقه هم در پیشگیری و هم در درمان مشغول به خدمت رسانی هستند.

 مهدی اسدپور در ادامه به فعالیت‌های حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در سطح شهرستان زرندیه اشاره کرد و اظهار داشت: اهم این فعالیت‌ها نظارت و بازرسی بهداشتی از تمام مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز حساس و با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب، نظافت عمومی و گندزدایی سطوح بوده است.

وی نصب استیکر، پوستر و پمفلت در اماکن عمومی را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بر شمرد.

اسدپور خاطرنشان کرد: پیگیری موارد مثبت شناسایی شده کووید۱۹ و آموزش در خصوص نحوه گندزدایی و ضدعفونی در منازل و همچنین تحویل محلول گندزدا به بیماران و خانواده‌های آنها از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

به گفته وی، دفن بهداشتی متوفیان کرونا، بازدید پرسنل بهداشت محیط و مراقبین سلامت از تمامی مدارس تحت پوشش شهرستان، تزریق واکسن آنفلوانزا به افراد پرخطر (از قبیل کسانی که بیماری زمینه ای دارند، زنان باردار و...) ارائه خدمات مراقبت بارداری و مراقبت اطفال و بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون با نوبت دهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از جمله اقدامات بهداشتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و شیوع بیشتر آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه رفتار اجتماعی مردم در کنترل اپیدمی ویروس کرونا بسیار موثر است، اضافه کرد: غربالگری غیر حضوری بیماری کووید ۱۹ به منظور آموزش پروتکل های بهداشتی و شناسایی موارد مشکوک در ۲ مر حله به تمام جمعیت زیر پوشش انجام شده و همچنین مرحله سوم غربالگری نیز جهت۸۹ درصد جمعیت انجام شده است.

بازدید از خانه بهداشت صدرآباد و دیدار و گفتگو با مردم این روستا در مسجد صدرآباد از دیگر برنامه‌های این بازدید بود که به همراه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه انجام شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول