اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نقش ایران در مذاکرات صلح افغانستان؛ محور دیدار امینیان و عبدالله

تلاش‌های صلح، مذاکرات دوحه و نقش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه در تلاش‌های صلح، محور دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بود.

نقش ایران در مذاکرات صلح افغانستان؛ محور دیدار امینیان و عبدالله

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز (دوشنبه ۲۱ مهر) با «عبدالله عبدالله» رییس شورای مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره‌ تلاش‌های صلح، مذاکرات دوحه و نقش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه در تلاش‌های صلح بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش فارس، امینیان همچنین سه‌شنبه هفته گذشته نیز در دیدار با معاون رییس‌جمهور افغانستان، تاکید کرد که تهران از روند صلح افغانستان خصوصا از موضع دولت جمهوری اسلامی افغانستان راجع به حفظ نظام جمهوریت و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته، حمایت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکنون بر حفظ مالکیت افغان‌ها بر روند صلح تاکید داشته و مقامات این کشور در دیدارهای خود با مقامات افغان همواره اعلام کرده‌اند که تهران از افغانستان با ثبات و آرام حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول