اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۸ درصدی طلاق در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: آمار طلاق طی شش ماهه سال ۹۹ نسبت به مشابه سال گذشته با ثبت یک هزار و ۱۶۴ واقعه به میزان ۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۸ درصدی طلاق در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی امیدخیرخواه به موضوع تشکیل خانواده اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در هر جامعه‌ای به حوزه خانواده مربوط است و به دلیل همین اهمیت از آن به‌عنوان یکی از نهادهای اجتماعی پایه‌ای یاد می‌شود.

 

وی با اشاره به فرهنگ سبک زندگی اسلامی گفت: بنا بر اظهارنظر پژوهشگران و جامعه شناسان تغییر در سبک زندگی اصلی‌ترین عامل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی یکی از راهکارهای کاهش طلاق را تقویت کانون خانواده دانست و افزود: آموزش‌های همسرداری راهکار اصلی برای کاهش طلاق، تسهیل ازدواج‌های آسان و ساده و همچنین تقویت پشتوانه‌های عاطفی و معنوی و مالی در زوج‌های جوان همراه با تقویت سبک زندگی اسلامی در کانون خانواده‌ها و جامعه ازجمله موارد اصلی در مسیر گسترش سنت حسنه ازدواج پایدار است.

وی ادامه داد: تأملی بر روند آمارهای طلاق در کشور نشان می‌دهد که این موضوع در کشور نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده زیرا بر اساس گزارش سامانه ثبت آنی ازدواج و طلاق که در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان فعال است در شش ماهه سال ۹۹ آمار طلاق نسبت به مشابه سال گذشته با ثبت یک هزار و ۱۶۴ واقعه در ۱۶ دفتر طلاق استان ۸ درصد افزایش داشته است.

خیرخواه در انتها به میزان ازدواج‌های ثبت‌شده در دفاتر رسمی اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۶۴۳ عقد ازدواج در ۳۵ دفتر ازدواج سطح استان نیز ثبت‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول