اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چقدر «نمک» بخوریم؟

متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف نمک ارتباط زیادی با بیماری‌هایی مانند فشار خون ، کلیوی و انواع بیماری قلبی دارد، گفت: بهتر است روزانه تا ۳ گرم نمک بیشتر مصرف نکنیم.

چقدر «نمک» بخوریم؟

فرزاد شیدفر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «مضرات استفاده از نمک و حد مجاز استفاده روزانه آن»، گفت: مصرف نمک ارتباط زیادی با بیماری‌های مختلف مانند فشار خون دارد؛البته باید افراد مبتلا به بیماری های کلیوی،دیابت و انواع بیماری قلبی و نیز افراد چاق به میزان مصرف نمک توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد:کسانی که با غذاهای مختلف نمک زیادی مصرف می‌کنند این مصرف ارتباط مستقیمی با ابتلا به فشارخون داشته و این افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های کلیوی و قلبی -عروقی می‌شوند 

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: بهتر است روزانه  تا ۳ گرم  نمک بیشتر مصرف نکنیم؛ به همین خاطر کسانی که همراه غذا نمک می‌خورند یا با خیار نمک مصرف می‌کنند، قطعاً در معرض خطر ابتلا به فشارخون و بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول