اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

63 هزار امضا در یک هفته/ جدیدترین آمار و ارقام مطالبات مردم در «فارس من»

بر اساس جدیدترین آمار در یک هفته اخیر، «فارس من» توانست اعتماد 31 هزار عضو جدید با 63 هزار حمایت را جذب کند.

63 هزار امضا در یک هفته/ جدیدترین آمار و ارقام مطالبات مردم  در «فارس من»

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا عبدی پور اینفوگرافیک آمار و ارقام «فارس من» در هفته منتهی به ۲۲ مهر ماه شامل سوژه‌های مردمی در قالب مطالبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در سطح ملی و استانی است. این هفته هم مثل هفته‌های گذشته آمار «فارس من»  را مرور خواهیم کرد. هدف از راه‌اندازی این سامانه این است که بدانیم مهمترین مشکل این روزهای مردم جامعه از نگاه مخاطبان چیست تا خبرنگاران با شناسایی مشکلات شهروندان در جهت رفع آن برآیند. 

 

آمار و ارقام یک هفته اخیر حاکی از آن است که ۶۲ هزار و ۳۸۹ حامی جدید به جمع ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۰۸ حامیان هفته قبل اضافه شده است بنابراین مجموع حامیان تا امروز به ۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۹۷ نفر رسید. همچنین طبق برآوردها ۳۰ هزار و ۹۲۷ نفر هم به جمع اعضای هفته قبل پیوست که در کل «فارس من» با فعالیت ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۸۵ اعضای جدید همراه شد.

 

آمارهای فارس من در هفته گذشته

 
  کمپین‌های شما سوژه‌های بالای 50 امضاء حامیان تازه «فارس من» اعضای جدید «فارس من» نظرات جدید
سوژه ۲۵۰ ۵۵ ۶۲.۳۸۹ ۳۰.۹۲۷ ۶.۷۳۵
ملی ۲۱۹ ۵۱
استان ۴۱ ۴

 

آمارها نشان می‌دهد تا این لحظه کمپین درخواست جوانان برای لغو مصوبه افزایش مدت سربازی با امضای نزدیک به ۲۶ هزار نفر، داغ‌ترین سوژه «فارس من» بوده است. در این پویش تعدادی از جوانان به تصمیم یکباره برای افزایش خدمت سربازی در اوضاع بد اقتصادی از جمله بیکاری و تأمین هزینه‌های بالای زندگی انتقاد کرده و می‌گویند با این شرایط ما از زندگی، ازدواج، کار و پیشرفت عقب خواهیم ماند. همچنین حامیان این سوژه از اینکه هیچ کس به فکر آنها نیست گله‌مندند و خواستار بازگرداندن مدت زمان سربازی به حالت عادی هستند.

 

سوژه داغ دیگر این هفته «فارس من» مربوط به درخواست پیگیری توهین به قرآن توسط مجری برنامه کنکوری، است. این سوژه با استقبال بالای کاربران مواجه شد به گونه‌ای که نزدیک به 4 هزار نفر آن را امضاءکردند. حامیان این سوژه اعتراض خود را از اینکه چرا باید شخصی برای تدریس به اسم کنکور در شبکه‌های اجتماعی به قرآن اهانت کند؟! اگر بخواهیم از بدآموزی رفتاری ایشان بگذریم از تمسخر کلام‌الله نخواهیم گذشت. امضاءکنندگان این کمپین و بسیاری از شهروندان دیگر خواهان برخورد جدی با مؤسسه متخلف و برکناری او از تدریس هستند. 

 

جدول زیر نشان‌دهنده کمپین‌هایی است که طی چند روز توانسته بیش از ۱۰۰ حامی به دست آورد

سوژه حامیان
قراردادی برای نادیده گرفتن حقوق پیمانکاران رستوران‌ها ۱۲۷
بندر امام خمینی (ره) به شهرستان تبدیل شود ۴۰۶
مجلس برای مهریه سقف تعیین کند ۱۲۶
4500 متر آسفالت جاده مرگ؛ بزرگترین درخواست مردم چادگان ۲۴۱
برای مدیریت کرونا دو هفته قوانین سخت‌گیرانه اجرا شود ۱۶۰
نه به دلالی دلار برای مقابله با تورم نجومی ۱۱۹
هزینه ایاب و ذهاب کادر درمانی ماهانه پرداخت شود ۲۷۰
درخواست رسیدگی به وضعیت کارکنان مالی و فنی دهیاری‌های کشور ۱۳۱
عدم حمایت از سهم ثتوسا و نبود حقوقی فعال ۷۷۳
قیمت آرد تک‌نرخی شود ۱۴۳
مسیر سفر به شمال را ببندید ۱۹۱
عدم دعوت به مصاحبه رتبه‌ برترهای دانشگاه‌ فرهنگیان ۳۲۳۱
کاهش قیمت مسکن در دستور کار قرار گیرد ۱۲۸
درخواست جوانان برای لغو مصوبه افزایش مدت سربازی ۲۵۳۰۵
درخواست پیگیری توهین به قرآن توسط مجری برنامه کنکوری ۳۲۷۶
لزوم ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه آزاد ۳۶۷
نیشابور به استان تبدیل شود ۱۲۰۳
برقراری پذیرش کارشناسی ارشد تصویربرداری در دانشگاه اصفهان ۱۰۳
ورود جدی نهادهای نظارتی به موضوع افشای اطلاعات محرمانه پرسپولیس ۲۴۲۱
شفافیت آرای نمایندگان مجلس را خواستاریم ۱۳۲
عدم تخصیص سود مجمع به پرتفوی سهام عدالت ۱۳۱

 

همان‌طور که مشخص است، بر اساس آماری که در جدول فوق مشاهده می‌کنید پرطرفدارترین سوژه‌های این هفته به مطالبات مردمی «ورود جدی نهادهای نظارتی به موضوع افشای اطلاعات محرمانه باشگاه پرسپولیس، نیشابور به استان تبدیل شود، عدم دعوت به مصاحبه‌ رتبه‌های برتر دانشگاه فرهنگیان، بندر امام خمینی (ره) به شهرستان تبدیل شود، عدم حمایت از سهم ثنوسا و نبود حقوقی فعال و لزوم ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه آزاد» اختصاص دارد.

 

خواسته طرفداران سوژه اعتراض به «افشای اطلاعات محرمانه باشگاه پرسپولیس به نمایندگان سعودی» این است چرا اطلاعات محرمانه باشگاه سرخ‌پوشان توسط عده‌ای سودجو از داخل کشور به AFC و عربستان سعودی برای تخریب این تیم ارائه شده است؟ بنابراین باید نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند و با حاشیه‌سازان و کسانی که اطلاعات و اسناد باشگاه پرسپولیس را در اختیار نمایندگان سعودی قرار داده‌اند، برخورد شود.

 

سوژه پرامضای بعدی درباره عدم دعوت به مصاحبه‌ رتبه‌ برتر دانشگاه فرهنگیان است که در این خصوص چندین کمپین در سامانه «فارس من» ایجاد شده است. سؤال فرهنگیان این بوده چرا رتبه‌های  برتر کنکور برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشده‌اند و سازمان سنجش هم در این زمینه شرایط را برای اعتراض رتبه‌ برتری‌ها فراهم نکرده است؟

 

همچنین مطالبه درخواست دانشجویان دانشگاه آزاد هم برای ارائه اینترنت رایگان از امضای بالایی برخوردار است. دانشجویان دانشگاه آزاد با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و اوضاع نامناسب اقتصادی و با توجه به اینکه برای آموزش مجازی توان خرید بسته‌های اینترنت را ندارند، از مسؤولان دانشگاهی تقاضای ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان دانشگاه‌ آزاد را دارند. 

 

 سوژه پرطرفدار دیگر مختص مطالبات استانی است. در این مطالبه هموطنان خوزستانی و نیشابوری خواستار ارتقای شهرستان و استان خود از سوی مسؤولین شدند و در پایان انتقاد سهامداران سهم ثتوسا از عدم حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام با ۷۷۳ امضاء پربازدیدترین مطالبه هفته گذشته «فارس من» بوده است.

 

گفتنی است؛ سوژه روز این هفته «فارس من» که با حال و هوای کرونایی گره خورده است مربوط به خواسته مخاطبان برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه در مدیریت کرونا و بستن مسیر سفر به شمال است. متأسفانه ویروس کرونا چند ماهی است همچنان در زمینه آمار قربانیان و مبتلایان سرخط رسانه‌هاست بنابراین باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و اقدامات مؤثرتر در مقابله با آن از سوی مسؤولین اندیشیده شود.  

 

این در حالی است که بسیاری از مردم خواستار اجرای کامل قانون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جریمه افرادی که نسبت به اصول بهداشتی بی‌توجه هستند، اعمال جریمه برای سفرهای غیرضرور، تعطیلی اماکن توریستی و تفرجگاه‌ها و همچنین بستن مسیرهای منتهی به شمال کشور از سوی مسؤولین شدند.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول