اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب‌رجوع قابل‌قبول نیست

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: اخذ کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه از ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها قابل‌قبول نیست.

اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب‌رجوع قابل‌قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی صبح امروز در جلسه نظارت بر اجرای طرح «احراز اصالت هویت برخط» حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه در استان سمنان اظهار کرد: به استناد آیین‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی و با هدف اصلاح نظام اداری تحقق توسعه دولت الکترونیک، کمک به مقابله با جعل و فساد اداری افزایش سلامت اداری و رضایتمندی شهروندان طرح احراز اصالت هویت برخط و حذف اخذ کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اجرایی و عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: تکریم ارباب‌رجوع و جلوگیری از ترددهای غیرضروری افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از استعلام برخط از دستاوردهای این طرح به حساب می‌آید.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: در صورت اجرای دقیق و فراگیر آن در دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی و استنادپذیری الکترونیکی خواهیم بود.

شریفی تصریح کرد: شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری و کمک به پیشگیری مقابله با جعل از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای آزمایشی طرح در استان سمنان از دی‌ماه ۹۶ آغاز شده و با ابلاغیه وزیر کشور در آبان ماه سال ۱۳۹۸، جدیت در اجرای طرح شدت گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های متولی و به‌ویژه مدیریت فناوری اطلاعات استانداری صورت گرفته است و به همین دلیل، انتظار سهل‌انگاری در اجرای طرح را، از هیچ دستگاهی نداریم.

شریفی گفت: بازدیدهای میدانی برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌ها در خصوص اجرای طرح از طریق دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت سه سال از اجرای آزمایشی طرح، اخذ کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه از ارباب‌رجوع، از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، قابل‌قبول نیست.

به گزارش فارس؛ سال ۹۶ استان سمنان به همراه استان‌های خوزستان و قم، به‌عنوان استان پایلوت به‌منظور اجرای طرح «احراز اصالت هویت برخط» حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه انتخاب و در آبان ماه ۱۳۹۸، احراز اصالت هویت برخط در استان اجرایی شد.

در این جلسه بر توجه ویژه‌تر به استفاده از این سامانه در دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان پرمخاطب و محل‌هایی که مراجعه ارباب‌رجوع بالایی وجود دارد، مورد تأکید قرار گرفت.

 هم‌اکنون در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امکان پرتردد و با مراجعه بالای ارباب‌رجوع در استان سمنان، این طرح اجرایی شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول