اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اگر شهرداری ثامن در تخریب مسجد «هفت در» تخلف کرده باید همان‌جا مسجد بسازد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: اگر تخریب مسجد «هفت در» مشهد بدون هماهنگی با اوقاف و بدون اخذ مجوز شرعی و قانونی انجام شده، با مرتکبین این بی‌حرمتی باید برخورد قضایی صورت گیرد.

اگر شهرداری ثامن در تخریب مسجد «هفت در» تخلف کرده باید همان‌جا مسجد بسازد

حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از توصیه‌های مورد تاکید و الزام در دین مبین اسلام حفظ حرمت و جایگاه اماکن دینی خصوصاً مساجد است و به همین دلیل مردم متدین ما هرگونه هتک حرمت و بی‌احترامی به این اماکن مقدس را بر نمی‌تابند.

مهدوی ارفع با بیان اینکه با کمال تاسف باخبر شدیم مسجد «هفت در» واقع در منطقه نوغان مشهد و بافت اطراف حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینی تخریب شده است، افزود: ضمن تقدیر و تشکر از حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مشهد الرضا علیه‌السلام و مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و همکارانشان که با حساسیت فراوان مسائل مربوط به موقوفات خصوصاً موقوفات مرتبط با مساجد را پیگیری می‌کنند، قطعا اگر تخریب مسجد مذکور بدون هماهنگی با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و بدون اخذ مجوزات لازم شرعی و قانونی انجام شده است این اقدام اقدامی غیرقانونی و غیرشرعی است.

 وی همچنین بیان کرد: در صورت اثبات تخلف از سوی شهرداری ثامن، آنان موظف به جبران و  ساخت مسجد در همان محل قبلی خواهد بود و با متخلفین نیز بایستی برخورد قانونی صورت گیرد.

مهدوی ارفع تاکید کرد: در نظام اسلامی مسئولین موظف به انجام فعالیت و کار با رعایت احکام و تعالیم دینی و اسلامی هستند و هرگونه بی‌توجهی به این تعالیم و احکام از سوی مسئولین از جانب جامعه دینی و انقلابی ما پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول