اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تلاش وزارت بهداشت برای مهار کرونا در منطقه کاشان/ اختصاص چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تجهیز بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل به چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید خبر داد.

تلاش وزارت بهداشت برای مهار کرونا در منطقه کاشان/ اختصاص چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید علیرضا امروز مروجی بابیان اینکه،بیمارستان‌های نقوی کاشان و امام حسن (ع) آران و بیدگل به دو دستگاه سی‌تی‌اسکن مجهز شده‌اند، اظهار کرد: با عنایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر در هفته‌های آتی به بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و ثامن‌الائمه (ع) آران و بیدگل اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیان اینکه تشخیص زودهنگام تست کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، از فعالیت دومین دستگاه تست اختصاصی کووید۱۹ طی یک ماه آینده در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه تست، تحویل دانشگاه شده و با انجام زیرساخت‌های آن به‌ زودی فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته بیماران نیازمند خدمات فوق به‌ ناچار باید به سایر بخش‌ها مراجعه می‌کردند، افزود: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از ابتدای گسترش ویروس کووید۱۹ در طول این مدت در کنار کمک‌های گسترده خیرین نیک‌اندیش و مردم، مورد توجه ویژه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

مروجی اختصاص سه دستگاه پیشرفته برای جراحی‌های مغز و اعصاب و ارتوپدی، دستگاه‌های جدید پلاسما فرز، oct برای جراحی چشم در بیمارستان متینی، تنفس مصنوعی با عنوان اکمو و دیالیز بیماران کرونایی با عنوان crrt، تانک اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تأمین اعتبار یک دستگاه اکسیژن ساز جدید و ... را از جمله حمایت‌ها برشمرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال تجهیزات در قالب ۵۵ قلم مشتمل بر یک هزار عدد تجهیزات اعم از تخت، پمپ سرم، برانکارد، الکترو شوک، دستگاه دیالیز رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، وسایل اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه  به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص‌یافته است.

وی همچنین از اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی، راه‌اندازی بیمارستان‌های ثامن‌الائمه (ع) و امام حسن (ع) آران و بیدگل و بقیه‌الله الاعظم (عج) کاشان، رفع نیازهای عمرانی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و سایر بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، امکانات رفاهی موردنیاز دانشجویان و ساخت خوابگاه‌ها از سوی وزیر بهداشت خبر داد.

مروجی در پایان به راه‌اندازی یک بخش بزرگ مراقبت‌های ویژه ICU با عنوان مگا ICU در بخش جنرال اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با نصب ۱۵ دستگاه جدید ونتیلاتور و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت آماده‌سازی این مرکز اشاره کرد و گفت: در ماه‌های گذشته وزارت بهداشت و خیرین کاشان و آران و بیدگل همچون دو بال پرقدرت در مهار و جلوگیری از خسارات زیان بار ویروس کووید۱۹ در کنار این دانشگاه بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول