اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تعطیلی آموزش حضوری مدارس کردستان دو هفته دیگر تمدید شد

استاندار کردستان با اشاره به اینکه حفظ سلامت فرزندان و دانش‌آموزان مهمتر از آموزش آنهاست، اعلام کرد: کماکان دو هفته دیگر آموزش‌های مدارس به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تعطیلی آموزش حضوری مدارس کردستان دو هفته دیگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا بعدازظهر امروز در جلسه استانی ستاد کرونا که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه شرایط در استان و کشور خاص است، لازم است که ما هم در استان تلاش بیشتری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در استان داشته باشیم.

وی از مردم استان کردستان درخواست کرد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت و درمان اهتمام کنند چرا که حفاظت از جان خود و خانواده‌هایشان مطرح است و نباید بی‌تفاوت از کنار این مسائل بگذرند.

وی عنوان کرد: کادر درمان استان دچار مشکل شده و براساس اعلام علوم پزشکی استان 700 نفر از کادر درمان درگیر این بیماری شده‌اند و فشار مضاعفی روی کادر پزشکی و درمانی استان وارد شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه حفظ سلامت فرزندان و دانش‌آموزان مهمتر از آموزش آنهاست، اعلام کرد: کماکان دو هفته دیگر آموزش‌های مدارس به صورت مجازی برگزار شود چرا که با کاهش ویروس کرونا در استان آموزش قطعا قابل جبران خواهد بود.

مرادنیا عنوان کرد: دستفروشان خیابان فردوسی و اغذیه فروشی‌های سیار سایر نقاط شهر باید تعطیل شوند و در مشاغل و پاساژهایی که مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود نیز برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با کار و اشتغال مردم مشکلی نداریم، افزود: سعی براین بوده که شغلی تعطیل نشود اما اگر مجموعه‌ای رعایت نکنند باید تعطیل شوند.

وی با اعلام اینکه ادارات و دستگاهها نیز باید با پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند، بیان کرد: با بانک‌ها و اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نیز باید برخورد شود. 

استاندار کردستان همچنین با اشاره به توقف کامیون‌ها در مناطق مرزی گفت: اگر اقلیم آزمایش و تست‌های کرونای کامیونداران مرزها را نپذیرفت باید ستاد کرونا مصوبه‌ای برای تست کامیونداران مرزها داشته باشد.

مرادنیا  استمرار بیرون‌بر بودن فعالیت رستوران‌ها و جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی توسط مردم را نیز خواستار شد و گفت: فوت روزانه 6 نفر و 90 مبتلا در استان رقم کمی نیست و باید مردم همکاری کنند تا این رقم کاهش یابد.

وی از خیرین استان درخواست کرد تا برای تهیه ماسک برای کادر درمان کمک کنند تا پرسنل علوم پزشکی و بیمارستان‌ها بدون مشکل فعالیت کنند.

وی تعطیلی نمازهای جمعه و جماعات و آرایشگاهها را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز هر کسی مسوول جان خود و خانواده خود است و نباید بی‌تفاوت از کنار این موضوع رد شویم. 

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول