اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق جدید اربیل - بغداد؛ ایجاد مراکز هماهنگی امنیتی مشترک

فرماندهی عملیات مشترک عراق از توافق با اربیل مبنی بر ایجاد مراکز هماهنگی امنیتی مشترک خبر داد.

توافق جدید اربیل - بغداد؛ ایجاد  مراکز هماهنگی امنیتی مشترک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (سه‌شنبه - 13 اکتبر) از ایجاد مراکز هماهنگی امنیتی مشترک میان بغداد و اربیل خبر داد. 

فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، اعلام کرد که این فرماندهی، امروز در بغداد، میزبان نشست سوم کمیته هماهنگی نظامی و اقدام امنیتی مشترک میان دولت فدرال و دولت منطقه کردستان بود و در این نشست مسائل مهم  امنیتی و مشترک در مناطق حد فاصل میان نیروهای فدرال و مرزبانی منطقه کردستان، با هدف اطلاع از نوع تهدید‌های امنیتی، پیگرد بقایای داعش و اتخاذ تدابیر نظامی و امنیتی برای پر کردن شکافهای امنیتی بررسی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این نشست بر روی ایجاد دو مرکز هماهنگی امنیتی مشترک میان بغداد و اربیل، تشکیل کمیته‌های امنیتی و نظامی میدانی مشترک برای ارزیابی چالش‌های امنیتی بر اساس بخش‌های عملیات و محورهای آن و نیز تدوین یک نقشه راه برای تعامل با آن توافق شد.

بر اساس این بیانیه،  همچنین بر سر آغاز اقدام امنیتی و نظامی در دیالی برای ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی مشترک، سازوکار فعالیت ایست‌ها و بازرسی‌ها، نقاط تماس مشترک نیروها و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات نظامی و امنیتی مشترک علیه تروریسم و جنایاتت توافق صورت گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول