اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

الهام علی‌اف: عملیات نظامی در قره‌باغ ادامه می‌یابد/ ارمنستان به دنبال خرید وقت است

رئیس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ارمنستان با آتش‌بس به دنبال خرید وقت است اعلام کرد عملیات نظامی برای آزادسازی قره‌باغ کوهستانی ادامه خواهد یافت.

الهام علی‌اف: عملیات نظامی در قره‌باغ ادامه می‌یابد/ ارمنستان به دنبال خرید وقت است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش این کشور برای آزادسازی قره باغ کوهستانی ادامه خواهد یافت.

این درحالیست که وزرای خارجه دو کشور با وساطت «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا به یک توافق آتش بس دست یافته بودند که حتی یک ساعت هم دوام نیاورد و دو طرف مواضع یکدیگر را علیرغم آتش بس درهم کوبیدند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه گفت که دولت ارمنستان با برقراری آتش بس به دنبال خرید وقت است.

علی اف همچنین تاکید کرد که اقدام ارتش ارمنستان برای توسعه مناطق درگیری و حمله به غیرنظامیان یک «اقدام تروریستی» است. 

خبرگزرای فرانسه نیز به نقل از رئیس جمهوری آذربایجان گزارش داد که ارتش این کشور یک سایت موشکی را در ارمنستان هدف قرار داده است.

الهام علی اف در واکنش به شایعات مربوط به کمک نظامی ترکیه به جمهوری آذربایجان نیز گفت، جنگنده‌های اف-16 ارتش ترکیه در این کشور مستقر هستند اما در عملیاتهای قره باغ از آنها استفاده نمی‌شود. وی همچنین تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی ترکیه در عملیاتهای زمینی حضور ندارد و ادعاها در این زمینه به طور کلی دروغ است. 

براساس گزارش "شبکه هابر ترک" ترکیه، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان همچنین تهدید کرد که باکو با هر کشوری که استقلال ناگورنو-قره باغ را به رسمیت بشناسد قطع رابطه خواهد کرد.

وی در واکنش به احتمال استقرار نیروهای حافظ صلح در منطقه بحران نیز گفت که چنین اقدامی باید رضایت هر دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را داشته باشد در غیر این صورت این چنین سناریویی اجرایی نخواهد شد. 

پیش از این وزارت دفاع ارمنستان گفته بود که ارتش جمهوری آذربایجان به تجهیزات نظامی این کشور در خاک ارمنستان حمله کرده است.

وزارت دفاع ارمنستان در پیامی که روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود منتشر کرد، همچنین اعلام کرده که پدافند هوایی منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» جمهوری آذربایجان را ساقط کرده است.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از  روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده است. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول