اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای مانور بزرگ مشترک حفاظت اراضی کشاورزی در شیراز

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای مانور بزرگ مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی به مدت یک هفته در سطح شهرستان شیراز خبر داد.

اجرای مانور بزرگ مشترک حفاظت اراضی کشاورزی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری با بیان این مطلب افزود: مانور مذکور در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال فارس و  با همکاری سایر دستگاه‌های متولی در امر زمین از روز یک شنبه بیست و هفتم مهرماه آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از اهداف  اصلی این مانور است، بیان کرد: در طول این مانور کارشناسان  امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توسط ۱۶ خودرو گشت حفظ کاربری اراضی در سطح عرصه های کشاورزی شهر شیراز گشت زنی و در ارتباط با قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اطلاع رسانی می کنند.

باصری، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی باغ شهری‌های غیرمجاز برای اولین بار در سطح کشور را از اهداف مانور مذکور برشمرد و بیان کرد: با هدف جلوگیری از خرید و فروش ساخت و سازهای غیر مجاز  نوشته "این ساخت و ساز غیرمجاز است" دیوارنویسی می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: مانور مذکور با همکاری متولیان امور زمین و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا خواهد شد.

به گفته وی، صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین و واگذاری خدمات و تجهیزات زیربنایی بدون مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تخلف محسوب و آگاه سازی جامعه و پس از آن برخورد آنی با متخلفان می‌تواند ما را در این امر یاری کند.  

باصری با اشاره به اینکه مانور بزرگ مشترک حفاظت اراضی کشاورزی با محوریت جهاد کشاورزی و با همکاری متولیان امور زمین اجرا می شود، اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان فارس با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، یگان‌های حفاظت و اکیپ‌های گشت حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی، شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در امر حفاظت از اراضی کشاورزی و اراضی ملی و دولتی واقع در حریم شهر شیراز  در امر حفاظت از اراضی کشاورزی با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول