اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لزوم جلوگیری فرهنگی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: سختگیری‌ها، مراقبت‌ها و فرهنگ‌سازی برای صورت نگرفتن ازدواج با مردان غیر ایرانی به دلیل بروز مشکلات برای فرزندانشان در آینده باید از ابتدا صورت بگیرد.

لزوم جلوگیری فرهنگی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، احمد برادران در جلسه کارگروه فرعی اتباع و مهاجرین خارجی و کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی غیرمجاز استان، اظهار کرد: سختگیری‌ها، مراقبت‌ها و فرهنگ‌سازی برای صورت نگرفتن ازدواج با مردان غیر ایرانی به دلیل بروز مشکلات برای فرزندانشان در آینده باید از ابتدا صورت بگیرد.

وی با تقدیر از عملکرد شهرستان اسفراین در رسیدگی به امور اتباع خارجی در زمان کوتاه، افزود: برگزاری جلسه مشترک بین فرمانداری و ادارات مسئول و مرتبط برای جمع‌بندی آمار دقیق، بروز و کارشناسی شده باهدف تسریع درروند رسیدگی به مشکلات اتباع خارجی الزامی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بر معرفی یک مسئول پاسخگو از سوی دادستانی شهرستان برای رسیدگی به امور اتباع خارجی در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: گزارش و ثبت تولد و مرگ افراد در روستاها و شهرها باهدف جلوگیری از سوءاستفاده از شناسنامه‌های آنان الزامی است و اداره کل ثبت‌احوال استان نیز باید برای اینکه فرزندان حاصل از ازدواج قبلی پدران خارجی به نام مادران ایرانی ثبت نشود، دقت داشته باشد.

وی گفت: فرآیند رسیدگی به امور اتباع خارجی استان به‌ویژه موضوع اثبات زوجیت و نسب باید کوتاه‌تر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول