اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازسازی 3 هزار منزل آسیب‌دیده از سیل 98 در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارات سیل سال 98 به منازل مسکونی گفت: تا کنون 3 هزار و 823 منزل مسکونی بازسازی شده است.

بازسازی 3 هزار منزل آسیب‌دیده از سیل 98 در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، منصور شیشه‌فروش عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دهاقان با اشاره به نقش بسیار مهم ستاد بحران در مواقع بحرانی اظهار داشت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی چهار رکن اساسی مدیریت بحران است، دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در سال گذشته کلاس‌های آموزشی لازم در این خصوص را گذراندند و با وظایف خود آشنایی دارند که در شرایط بحرانی به خوبی انجام وظیفه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته افزود: از ابتدای همه‌گیری این ویروس با همکاری بسیار خوب دستگاه‌های مربوطه، این بحران به خوبی مدیریت شد، در شرایطی که در خیلی از کشورها کمبود ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی را شاهد بودیم، کشور ما در این عرصه با همکاری مردم و نیروهای مسلح بود و مشکلی در این خصوص نداشتیم.

وی تدبیر به موقع مقام معظم رهبری در شیوع بیماری کرونا را عامل اصلی موفقیت در بحران کرونا دانست و افزود: رهبری در تمامی مواقع بحرانی همچون سیل، زلزله تدبیر به موقع و به جا داشته‌اند که در نتیجه سبب موفقیت کامل دستگاه‌های مدیریت بحران شده است.

شیشه‌فروش رشد بسیار بالای دولت الکترونیک را یکی از محاسن ویروس کرونا دانست و گفت: ویروس کرونا هر چند که ضررهای بسیار زیادی داشت اما زمینه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را برای بحث آموزش و تسهیل در انجام امور فراهم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که تاکنون ۵۳ جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزار شده است، گفت: جلسات این ستاد در شهرستان‌ها نیز به صورت مستمر برگزار ‌می‌شود و امید است با همکاری جدی دستگاه‌ها با کادر درمانی و شبکه بهداشت و درمان بتوانیم به خوبی از این بحران عبور کنیم.

وی با اشاره به خسارات سیل سال ۹۸ به منازل مسکونی بیان کرد: ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۵ میلیارد تومان بلاعوض برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل پرداخت شد که تا کنون ۳ هزار و ۸۲۳ منزل مسکونی بازسازی شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که طرح مقابله با کرم خراط در ۷۰۰ هکتار از باغات استان اصفهان اجرا شده است، بیان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان طرح خود را برای مقابله با این بیماری در شهرستان به اداره کل بحران استانداری ارسال کند تا پس از تصمیم‌گیری‌های استانی برای تخصیص اعتبارات مالی مساعدت انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که برای پدالی کردن شیر آب مدارس با  اداره کل نوسازی مدارس و شرکت آب و فاضلاب هماهنگی‌هایی انجام شده است، عنوان کرد: تا حد توان در این موضوع اعتباراتی پرداخت می‌شود.

وی درباره حل مشکل عبور قنوات از  بافت قدیمی شهر دهاقان گفت: شهرداری دهاقان طرح مطالعاتی خود را هر چه سریع‌تر به استان اصفهان ارسال کند تا اقدامات بعدی انجام شود.

شیشه‌فروش با اشاره به مشکلات جاده‌های شهرستان دهاقان و نبود کمربندی گفت: با توجه به اهمیت  این موارد، در سطح استان اصفهان جلساتی برای بررسی و حل این مشکلات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول