اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک در قروه تولید می‌شود

یک کارگاه تولید ماسک چند لایه در دزج از توابع شهرستان قروه که دو ماه پیش راه‌اندازی شده، روزانه ۶۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک در قروه تولید می‌شود

سعید آیینی در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از کارگاه تولید ماسک دزج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در این کارگاه که حدود دو ماه پیش راه‌اندازی شده است، ۴۳ نفر فعالیت دارند و روزانه ۶۰ هزار ماسک چند لایه تولید می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با یک میلیارد تومان آورده شخصی این کارگاه در شهر دزج راه‌اندازی شده که برای ادامه فعالیت نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

آیینی تصریح کرد: در این کارگاه علاوه بر تولید ماسک چند لایه بهداشتی به طور میانگین برای هر نیروی کار ماهانه ۴ میلیون تومان درآمدزایی ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در جریان بازدید از این کارگاه، قول تامین منابع مالی کارگاه داد. 

افتتاح پروژه ملی دامپروری در قروه

مدیرعامل شرکت دام‌دشت فراژن قروه هم در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از این پروژه، گفت: این واحد تمام صنعتی با هدف تولید پشم،گوشت و لبنیات بعنوان پروژه ملی در قروه احداث شده است.

سعید ملکی اظهار داشت: این پروژه پرواربندی دام سبک در فضای ۱۴ هکتاری با ۱۲ سالن مجهز به بخش دامپزشکی، شیردوشی، بسته‌بندی گوشت،کشتارگاه و...ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای احداث این پروژه ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و توسعه آن نیازمند ۱۵ میلیارد تومان هزینه است.

ملکی خاطرنشان کرد: این پروژه برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی اذعان داشت: این واحد صنعتی دام سالانه ظرفیت ۵۰ تن پشم و ۳۵۰ تن گوشت قرمز را دارا است و این شرایط مناسبی برای صنعت دامپروری در قروه محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت دام فراژن قروه، توسعه و فعالیت این واحد صنعتی نیازمند تامین ارز برای واردات دام مولد و تجهیزات است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول