اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش حس امنیت در گیلان با کاهش ۱۲ درصدی جرائم

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به رتبه نخست کشور در بحث پیشگیری و در بحث کشف رتبه دوم را در ۶ ماه گذشته گفت: تا امروز با کاهش ۱۲ درصدی جرائم نسبت به سال گذشته نسبت به استان‌های دیگر در بحث سرقت‌ها در جایگاه‌های بهتری قرار داریم که موجب افرایش حس امنیت در مردم می‌شود.

افزایش حس امنیت در گیلان با کاهش ۱۲ درصدی جرائم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار ملکی صبح امروز در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد رسانه‌ای در سالن جلسات نیروی انتظامی استان گیلان با تسلیت سالگرد شهادت شهید پاینده اظهار کرد: حدود یک سال است که در استان شهیدپرور گیلان خدمت می کنیم استانی که بیش از ۴۵۰ شهید نیروی انتظامی تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اتفاقات خوب و بد در سالی که گذشت گفت: یکی از مطالبات مردم حضور بیشتر پلیس در سطح استان بود و اقدامات مهمی داشتیم در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش جرائم را در استان شاهد بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به چابک‌سازی نیرو و جوان سازی کادر پلیس افزود: با انتخاب این افراد با توجه به تجربه‌ای که داشتند قدم‌های بسیار خوبی در استان شاهد بودیم.

وی با بیان‌ اینکه پلیس گیلان تا امروز در بحث آمار ۶ ماهه در بحث پیشگیری رتبه اول کشور و در بحث کشف رتبه دوم را در ۶ ماه گذشته کسب کرد، گفت: انتظار ما هم همین بود چون مردم گیلان از نظر فرهنگی سطح بالایی دارند و با پلیس تعامل بیشتری دارند و به نوعی در امنیت با پلیس همکاری خوبی دارند.

ملکی با اذعان به اینکه تمام نیروی انتظامی آماده خدمت به مردم است، بیان کرد: همه دائما در بحث بازدیدها و سرکشی به پاسگاه ها در جهت رفع معایب و نقایص هستیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهر با شعار با هم برای امنیت و سلامت با شروع صبحگاه آغاز می شود، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط خاص کرونا محدودیت‌هایی در برنامه‌های ناجا ایجاد شده که این نیز تجربه جدیدی در هفته نیروی انتظامی امسال خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه پلیس در بحث مواد مخدر افزود: یکی از مطالبات مردم در بحث پاکسازی مناطق آلوده و کشفیات مواد مخدر بود که بیش از دو تن و ۷۹۰ کیلوگرم کشفیات داشتیم که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۶۹ درصد افزایش داشت و برخورد با فروشندگان و انهدام باندها نیز یک افزایش ۹ درصدی در سطح استان داشتیم.

ملکی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق و سرقت‌ها و موارد اقتصادی در ۶ ماهه نخست سال توانستیم افزایش ۹۹ درصدی داشته باشیم، افزود: تا امروز با کاهش ۱۲ درصدی جرائم نسبت به سال گذشته نسبت به استان‌های دیگر در بحث سرقت‌ها در جایگاه‌های بهتری قرار داریم که موجب افرایش حس امنیت در مردم می‌شود.

وی با اشاره به برخورد و پلمپ بیش از دو هزار و ۱۱۶ واحد صنفی در استان بیان کرد: با هزار و ۱۴۲ صنف فاقد پروانه برخورد شد، لذا نیاز به تعامال همه اقشار جامعه داریم، در ۶ ماهه نخست سال هم کاهش ۱۲ درصدی سرقت را شاهد بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی جرائم خشن در استان گفت: بحث سرقت‌های به عنف یک نا امنی روانی در جوامع ایجاد می‌کند که خداروشکر این آمار کاهش چشمگیری داشته است.

ملکی با بیان اینکه تلاش گشت‌های راهور و پلیس راه موجب کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای شد، افزود: در جمع کاهش ۴۷ درصدی تصادفات و ۶۰ درصدی تلفات جاده‌ای داشتیم که آمار خوبی است و باید بهتر از این شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول