اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رفع تصرف 16 هزار مترمربع از موقوفات لامرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد از رفع تصرف 16 هزار مترمربع از موقوفات لامرد خبرداد.

رفع تصرف 16 هزار مترمربع از موقوفات لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، عباس توانا صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: سنت حسنه وقف یکی از مصدایق اصلی احسان و همدلی است و امروز باید موقوفات به سمت نیازهای جامعه حرکت کند.

وی افزود: سنت حسنه‌ای که درباره فضیلت آن به‌طور مکرر در اسلام یاد شده است و بنا به روایتی از امام صادق(ع) به‌عنوان صدقه جاریه از آن نام‌برده می‌شود، به این معنا که اگر مالی از انسان درراه خدا وقف شود تا مردم نیز از برکات آن بهره‌مند شوند، پاداش این عمل نیک تا ابد به واقف خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد بابیان اینکه آری وقف، صدقه جاریه در همه زمان‌ها، باقیات‌صالحات ماندگار و ره‌توشه آخرت است گفت: اداره اوقاف و امور خیریه لامرد در موضوع حفاظت و صیانت از حق‌ و حقوق امورات وقفی ، در سال جاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع از موقوفات باارزش بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد تومان رفع تصرف نمود.

توانا بابیان اینکه واقفان لامردی در امورات مختلف ساخت مسجد و حسینیه، اهدای قرآن، دارو، درمان، ازدواج، خیرات و کمک‌هزینه‌ تحصیلی مشارکت داشته‌اند بیان داشت: در سال جاری ۳۰۰ جلد قرآن مجید و ۹ هزار پرس غذا تهیه، همچنین قربانی ۲۰۰ رأس گوسفند توسط واقفان انجام و در میان نیازمندان توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد خاطرنشان کرد: در سال جاری کلنگ زنی مجموعه قرآنی، فرهنگی روستای کندر عبدالرضا بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و کلنگ زنی حسینیه لاورخشت بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط واقفان انجام شد.

توانا اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا و توسط واقفان لامردی ۲۰۰ بسته حمایت غذایی هرکدام به ارزش ۲۰۰ هزار تومان در میان نیازمندان لامردی توزیع گردید و در هفته وقف نیز ۱۵۰ بسته حمایت غذایی دیگر توزیع می‌گردد.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از خیرین و واقفان لامردی گفت: واقفان عزیز پیش از انجام وقف، یک نیازسنجی نسبت به منطقه‌ای که در آن قصد وقف دارند انجام دهند که در این زمینهٔ اداره اوقاف و امور خیریه لامرد، انواع و اقسام نیات موقوفات مطابق با نیاز روز جامعه و شهرستان لامرد شناسایی نموده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول