اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

توجه به قانون جامع حقوق معلولان، اصلی‌ترین مطالبه جامعه نابینایان

نایب رئیس جامعه نابینایان و کم بینایان استان یزد، گفت: توجه به قانون مدون حمایت از حقوق معلولین مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه جامعه معلولین از مسئولان و دست‌اندرکاران است.

توجه به قانون جامع حقوق معلولان، اصلی‌ترین مطالبه جامعه نابینایان

محمدرضا پارسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، با بیان این‌که هر سال ۲۳ مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است، اظهار کرد: عصای سفید دو کارکرد مهم برای نابینایان دارد که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

وی ایمنی تردد برای عبور و مرور در سطح شهر و معرفی هویت نابینایان، را دو کارکرد عصای سفید دانست و افزود: نابینایان و کم بینایان بخشی از جامعه هستند و باید بیشتر به حقوق آنها توجه شود.

نایب رئیس جامعه نابینایان و کم بینایان استان یزد با بیان این‌که معلولین با معلولیت‌های مختلف انتظار دارند مسئولان و دست‌اندرکاران بیش از پیش به بحث توزیع عادلانه خدمات بین شهروندان توجه کنند، گفت: روز جهانی عصای سفید سه پیام مهم در خود جای داده که یکی از آنها خطاب به افراد نابینا و دو پیام دیگر متوجه مردم و مدیران جامعه می‌شود.

پارسائیان لزوم حضور در برنامه‌ها اجتماعی جامعه را پیام نخست روز جهانی عصای سفید به افراد نابینا و دارای آسیب‌های چشمی دانست و بیان کرد: پیام دوم این روز جهانی خطاب به آحاد افراد جامعه است و آنها را بیش از پیش متوجه حق برابر نابینایان برای استفاده از امکانات اجتماعی کرده است.

وی ایجاد زمینه لازم برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف اجتماعی را نیاز جدی معلولین به ویژه افراد نابینا و کم‌بینا عنوان و تصریح کرد: باتوجه به وجود ناهمواری‌ها و پستی بلندی‌های مختلف در سطح تأمین ایمنی فرد نابینا اولین و جدی‌ترین نیاز معلولان برای حضور درجامعه محسوب می‌شود.

نایب رئیس جامعه نابینایان استان با بیان این که سومین پیام روز جهانی عصای سفید خطاب به مسئولان و سیاستگذاران است، تأکید کرد: مسئولان و مدیران تمام دستگاه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید بیش از پیش حقوق نابینایان و کم بینایان را در طرح‌های برنامه‌ریزی شده در دستور کار خود قرار دهند.

پارسائیان در بخش دیگری از سخنان خود پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق معلولین جهانی را فرصت مناسبی برای توجه بیش از پیش به حقوق افراد نابینا و کم بینا دانست و بیان کرد: توجه به قانون مدون حمایت از حقوق معلولین مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه جامعه معلولین به ویژه افراد نابینا و کم‌بینا از مسئولان و دست‌اندرکاران است.

وی در پایان بابیان این‌که در قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تکالیف مشخصی برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تعیین شده است، گفت: رفع بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های معلولین در گرو اجرای کامل تکالیف دستگاه‌ها اجرایی و نظارتی در این خصوص است.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول