اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجتناب از طاغوت مصداق عبودیت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عبودیت تنها نماز و روزه نیست گفت: اجتناب از طاغوت مصداق عبودیت الهی است.

اجتناب از طاغوت مصداق عبودیت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جمع کارکنان دادگستری همدان با تسلیت مناسبت های ایام آخر ماه صفر، با اشاره به اینکه در آیاتی پیامبر گرامی اسلام با انبیا دیگر مورد مقایسه قرار گرفته است، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که روح پیامبر اسلام بر همه هستی حاکم است و کسی به مقام توحید نرسیده است مگر به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام.

وی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام، معلم همه انبیا و ملائکه است، گفت: پیامبر اکرم (ص) اولین نور در عالم است.

امام جمعه همدان افزود: زمانی که حضرت موسی به پیامبری رسید دعای رب شرح لی صدری را برای کمک از درگاه الهی خود خواند، در حالی که در قرآن و در آیات سوره انشراح خداوند به عظمت وجودی پیامبر و شرح صدر وی اشاره کرده است.

وی با اشاره به فلسفه بعثت پیامبران، مطرح کرد: در کنار بعد ملکوتی پیامبر که در دسترس ما نیست، خداوند از ایشان به عنوان یک اسوه حسنه والگوی کامل یاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام اسوه ای از جنس بشر است گفت: آنچه که از آن به عنوان حلقه واصل یاد می شود، عبودیت انسان است.

وی با اشاره به اینکه عبودیت تنها نماز و روزه نیست و اجتناب از طاغوت نیز مصداق عبودیت است، گفت: طاغوت تنها استکبار و آمریکا نیست، چرا که طاغوت مراتبی دارد و شاید مجرم و خلاف کاری که در دادگاه حاضر می‌شود نیز طاغوت باشد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول