اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح گلخانه ۷۲۰ تنی در «صالح آباد» قرچک

مدیر جهاد کشاورزی استان تهران گفت: گلخانه‌ای ۱۳ هزار متر مربعی که امروز افتتاح شد با ظرفیت ۷۲۰ تن برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۲۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

افتتاح گلخانه ۷۲۰ تنی در «صالح آباد» قرچک

کریم ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در قرچک اظهار کرد: یکی از پروژه هایی که مد نظر جهاد کشاورزی به دلایل مختلف است، به نوعی خروج از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن می باشد که باعث افزایش تولید در واحد کاهش مصرف آب کشاورزی می شود، بحث بردن کاشت اراضی به زیر سطح یا به عبارتی کشت‌های کنترل شده در محیط گلخانه ای است که استان تهران حدود ۴ سال است که رتبه اول را در کشور دارد.

وی افزود: پروژه ای که امروز مورد افتتاح قرار گرفت به وسعت ۱۳ هزار متر مربع است که برای آن حدود ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است و ظرفیت تولید آن ۷۲۰ تن در سال می باشد که محصولات سبزه و صیفی دارد که برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند که در مجموع این گلخانه برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تلاش مان بر این است که تولیدات گلخانه ها را به سمتی ببریم که درصد صادرات را افزایش دهیم و محصولات مان را اولا قرارداد محور کنیم و دوم اینکه محصولات صادرات محور داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به هزینه های زیاد و شرایط پرداخت تسهیلات نیز مقداری سخت تر شده است اما تسهیلات امسال ۴ و نیم درصد است که امید است این عدد به سال گذشته برسد.

ذوالفقاری گفت: از همه کشاورزان عزیز خواهش می کنم به جای اینکه وقت شان را با کشت های کم بازده تلف کنند با یک سرمایه‌گذاری ساده از این فرصت طلایی تسهیلات بهره مند شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول