اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه در مدیترانه

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان با صدور بیانیه‌ای از ترکیه خواسته‌اند از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق دریای مدیترانه خودداری کند و برای مذاکرات آماده باشد.

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و لهستان درباره اقدامات ترکیه در مدیترانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان روز پنجشنبه بیانیه‌ مشترکی را صادر و در بخشی از آن به اقدامات ترکیه در شرق دریایی مدیترانه اشاره کردند. 

در این بیانیه از ترکیه خواسته شده از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق مدیترانه خودداری کرده و آمادگی خود را برای مذاکرات نشان دهد. 

در بیانیه مشترک این سه کشور عضو اتحادیه اروپا آمده است: «فرانسه، آلمان و لهستان مطابق با بحث و نتیجه‌گیری شورای اروپا در اول و دوم ماه اکتبر، تأکید می‌کنند که اتحادیه اروپا منافع استراتژیکی در یک محیط پایدار و امن در شرق [دریای] مدیترانه و توسعه یک رابطه همکاری و سودمند متقابل با ترکیه دارد.» 

در ادامه همچنین آمده است: «کشورهای ما از ترکیه می‌خواهند که از هرگونه اقدام یک جانبه در شرق [دریای] مدیترانه خودداری کرده و تمایل خود را برای مذاکرات با حسن نیت نشان دهد.»

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان در این بیانیه همچنین عنوان کردند که از ادامه سریع مذاکرات، تحت نظارت سازمان ملل، به منظور حل و فصل جامع مسئله قبرس، در چارچوب این سازمان و مطابق با قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت حمایت می‌کنند.» 

طی ماه‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول