اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گچساران در سوگ رحلت پیامیر و شهدای خان‌طومان +تصاویر

همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و بازگشت پرافتخار شهدای خان‌طومان به وطن مراسم عزاداری و سوگواری در جوار شهدای گچساران برگزار شد.

گچساران در سوگ رحلت پیامیر و شهدای خان‌طومان +تصاویر

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، همزمان با فرا رسیدن 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و بازگشت پرافتخار شهدای خان‌طومان به وطن مراسم عزاداری و سوگواری  در  جوار شهدای گچساران برگزار شد.

 در این آیین معنوی حجت الاسلام رشیدی کیا، با اشاره به اهمیت تحلیل شخصیت و کرامات رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار(ع)،گفت: الگوپذیری، اطاعت‌پذیری و عشق‌ورزی از سرچشمه زلال خاندان عصمت و طهارت، از جمله ویژگی‌های بارز رهروان و شیعیان واقعی است.

 امام جمعه موقت گچساران افزود:بهترین سبک زندگی مسلمان واقعی، شیوه ای متاثر از زندگی پیامبر(ص) و خاندان بزرگوارشان است و امت اسلامی وظیفه دارند از سیره و خصلت های فردی و اجتماعی آن حضرت پیروی نموده، و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را اسوه خود قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که شهدا همیشه به هنگام و به موقع عمل می‌کنند، افزود: روزی شهدای مدافع حرم برای دفاع ازحریم فرزندان رسول خدا فراتر از مرز‌های جغرافیایی عازم میدان جنگ سخت شدند و امروز هم با بازگشت پیکرشان دوباره برای دفاع از حریم انقلاب و ولایت به میدان جنگ نرم با دشمن آمدند.

 رشیدی کیا  عنوان کرد: شهدای مدافع حرم کربلای خان طومان نماد مقاومت و ایستادگی در جامعه هستند و باید بدانیم که خان طومان‌ها  در پیش است.

 امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: شهدای مدافع حرم راه را به ما نشان می‌دهند و  لذا تنها راهی که مسیر سعادت، عزت و آزادی جامعه را رقم می‌زند همین راه شهداست و مابقی راه‌ها بی راهه است.

 رشیدی کیا  خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم نگذاشتند حرف امام زمانشان روی زمین بماند و این شهدا از معجزات انقلاب اسلامی و باید قدر این شهدا را دانست.

به گزارش فارس، این مراسم معنوی با مداحی، مداحان  اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  و سخنرانی حجت الاسلام رشیدی کیا امام جمعه موقت گچساران  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  در جوار شهدای  گچساران برگزار شد.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول