اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انفعال و ترسیدن از دشمن راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور نیست

امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه تحریم و فشارهای اقتصادی از ناحیه دشمن را باید با مقاومت و دفاع عزتمندانه علاج کرد، گفت: اعتماد به‌ فریبکاری‌های دشمن‌ به بهانه عقلانیت که نشان‌دهنده ترس از استکبار است.

انفعال و ترسیدن از دشمن راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی راشدی نوری امر و در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با تسلیت رحلت رسول‌ مکرم اسلام‌(ص) و شهادت سبط اکبرش امام‌ مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع)، اظهار کرد: آنانی که با آدرس غلط و انحرافی، حل‌ مشکلات کشور را در گرو تسلیم‌ شدن در برابر خواسته‌های آمریکا و غرب می‌دادند، بدانند که مردم عزیز و جوانان انقلابی ایران این حرف‌ها را نخواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه مردم این دست تفکر را انحرافی و ناشی از ترس و زبونی و ناکارآمدی آن دسته از مسؤولان می‌دانند، افزود: در این عرصه از انقلاب نیاز به مجریانی جهادی، کار بلد، مؤمن و حزب‌اللهی هستیم که راهبرد آن‌ها در برنامه‌های مدیریتی راهگشا باشد و مردم را از این شرایط سخت اقتصادی نجات دهد.

 امام‌جمعه صومعه‌سرا با تأکید بر اینکه تنها را برون‌رفت از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تکیه‌بر منابع و توانمندی‌های داخلی است، بیان کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در بحران اقتصادی کشور محوریت کار قرار گیرد و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای جبران نقایص و کمبودها و افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف بدانند.

وی با بیان اینکه دولت باید با جدیت کامل موانع اقتصادی را رفع و برای حل مشکلات مردم بیشتر همت کنند، گفت: حفظ و استمرار امنیت پایدار، اقتدار ملی و ثبات اقتصادی به داشتن عقلانیت انقلابی و محاسبات دقیق می‌پردازد.

راشد نوری با گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف افزود: وقف یک میراث ماندگار و بهترین وسیله‌ برای جاودانگی انسان است‌ و به‌نوعی تعهد و احساس مسؤولیت نسبت به مردم مسلمان و جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در هدایت نیات واقفین به سمت نیازهای روز بیان کرد: بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز درمانی و بیمارستانی و مؤسسات عام‌المنفعه، خصوصاً یکی از عوامل ماندگاری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به برکت موقوفات است. 

 امام‌جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام از اولین واقفان در صدر اسلام بودند، بیان کرد: انتظاری که از متصدیان وقف به‌خصوص سازمان اوقاف می‌رود این است که‌ در احیای املاک‌ و اماکن موقوفه و کنترل و نظارت بر هزینه‌های آن و جلب اعتماد مردم و خیرین با ترویج و توسعه سنت‌ وقف، اقدام کنند.

راشدی نوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از روز تأسیس خود همواره مورد تهدید، تحریک و فشار دشمنان بوده‌ است، تصریح کرد: در دو سال اخیر استکبار تمام توان و امکاناتش را برای به‌زانو درآوردن نظام‌ جمهوری اسلامی به‌کاربرده، اما علیرغم تهاجم سنگین دشمن‌ همت بالای مسؤولین و ملت مقاوم مانع از رسیدن دشمن به مطامع خود شده است.

وی با بیان اینکه جریان انحرافی در مدیریت کشور، چشم امیدش به بیگانگان و بیرون از کشور است، گفت: تحریم و فشارهای اقتصادی از ناحیه دشمن را تنها با معادلات مادی محاسبه نمی‌کنند.

 امام‌جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد از عوامل معنوی و سنت‌های الهی غافل‌اند و یا اعتقادی ندارند، افزود: ان تنصر الله ینصرکم یک وعده الهی است که برخی آن را نادیده گرفته و در مقابل کوتاه‌ آمدن‌ و تسلیم در برابر دشمن‌ را نشان عقلانیت می‌دانند. 

راشدی نوری با اشاره به نقشه دشمن از درگیر کردن محور مقاومت در جنگی که کشور آذربایجان و ارمنستان را درگیر کرده است، تصریح کرد: در حقیقت این یک جنگ نیابتی است که با نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها و با واردکردن بیش از پنج هزار نفر نیروهای تکفیری که در عراق و سوریه به خواسته‌شان نرسیدند و هدفشان هم درگیر کردن محور مقاومت یعنی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولان ما ضمن هوشمندی و آمادگی لازم‌ نگذارند آمریکا به خواسته‌اش برسد، گفت: بااینکه منطقه‌ قره‌باغ را جزء لاینفک آذربایجان می‌دانیم اما تنها راه‌حل مناقشه را خویشتن‌داری و از طریق مذاکره می‌دانیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول