اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

32 هزار بیمار یمنی به‌علت کمبود امکانات درمانی جان خود را از دست داده‌اند

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان آمده است: در طول پنج سال تحریم کامل یمن، بیش از 32 هزار بیمار یمنی به علت کمبود امکانات درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

32 هزار بیمار یمنی به‌علت کمبود امکانات درمانی جان خود را از دست داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان و جمعی از اساتید انقلابی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از ملت مظلوم یمن را در ادامه می خوانید.

 "ما با ظلم مخالفیم؛ 
کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا؛
 ما این مکتب را داریم؛ خصم ظالمیم، عون مظلومیم." 

مقام معظم رهبری_۱۳۹۶/۱۲/۲۴

در سایه حکومت عقل های بی دردِ دنیازده و در سکوت جوامع سر در گریبانِ کوته بین؛ بیش از پنج سال است که ملت  مظلوم ولی غیور یمن درگیر جنگی ناخواسته با قدرت های شیطانی شده است. رژیم سعودی تاکنون جان صدها هزار زن، کودک و غیرنظامی را گرفته است.

در طول پنج سال تحریم کامل یمن بیش از 32 هزار بیمار یمنی به علت کمبود امکانات درمانی جان خود را از دست داده و 14 میلیون کودک یمنی در خطر مرگ قرار گرفته اند!

اکنون که جامعه جهانی در تلاش برای مهار بیماری کرونا است، ملت مظلوم یمن در محاصره جانکاه مدعیان حقوق بشر است و در حالیکه انواع بیماری ها شیوع پیدا کرده و تأسیسات زیربنایی بهداشتی به علت کمبود سوخت رو به نابودی است، روزانه جان ده ها یمنی نه تنها از کرونا، بلکه از فقر غذایی در خطر است.

ملت سرافراز ایران در حالیکه در شدیدترین تحریم های آمریکا قرار دارد، ملت های مظلوم و آزادی خواه را از یاد نخواهد برد و یاری مظلومان را یکی از رسالت های خود می داند.

اینک با تشکر و قدردانی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که با صدور بیانیه ای حمایت خود را از ارسال کشتی های حامل کمک های مردمی و اعزام کاروان کمک رسانی به ملت یمن اعلام کرده است، ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت خود را از این اقدام خردمندانه و شجاعانه اعلام کرده و برای عملیاتی شدن این طرح آماده همکاری و همراهی همه جانبه هستیم. 

همچنین از شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملتی عدالتخواه و آزادی طلب، تقاضا داریم این امر را مجدانه پیگیری کنید.

به امید آنکه باقدرت راه و مسیر سردار بزرگ جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول