اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

می‌توانیم وارد بازار تسلیحات دفاعی شویم

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: امروز تحریم تسلیحاتی کشور به پایان رسیده و می‌توانیم وارد بازار تسلیحات دفاعی شویم.

می‌توانیم وارد بازار تسلیحات دفاعی شویم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری با استناد به ماده ۱۰۹ آیین نامه مجلس به صحبت‌های علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس درباره تصویب برجام در ۲۰ دقیقه و در جریان بررسی لایحه موافقت نامه  حمل و نقل بین المللی جاده‌ای و مسافر و کالا بین ایران و سوئیس واکنش نشان داد.

وی افزود: طبق ماده ۱۰۹ ناطق نباید از موضوع بحث خارج شود و رئیس مجلس شورای اسلامی می‌تواند به او در این باره تذکر دهد.  ۹۰ درصد صحبت‌های آقای سلیمی خارج از دستور بود و رئیس مجلس به آن تذکر نداد.

نوری ادامه داد: آقای سلیمی در مجلس نهم حضور داشت. برجام در دوره مجلس نهم در دو ماه و نزدیک به ۲۰۰ ساعات در کمیسیون ویژه برجام به ریاست آقای زاکانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این جلسات با حضور مهمانان خارجی و داخلی بود.

وی ادامه داد: ابتدا طرح دو فوریتی داده شد و به دلیل رای نیاوردن تبدیل به طرح یک فوریتی شد. در جلسه اصلی بعد از ساعت‌ها بحث و بررسی طرح مربوط به برجام به رای گذاشته شد پس آیا این جفا به مجلس نیست که به نمایندگان مجلس نهم بگوید برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کردید.

نماینده بستان آباد تاکید کرد: شکست دوبار آمریکا در مجامع  بین المللی مرهون برجام و در بستر توافق هسته‌ای رخ داده است. این که امروز تحریم تسلیحاتی کشور به پایان رسیده و می‌توانیم وارد بازار تسلیحات دفاعی شویم همه در بستر توافق نامه هسته‌ای انجام شده است.

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: به آقای سلیمی درباره حرف زدن خارج از دستور تذکر داده شده است البته  شما  هم در موضوع صحبت نکردید ان شاءالله که همه رعایت کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول