اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصویب طرح هادی سه روستای شهرستان شیراز

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز در نشست هماهنگی تصویب طرح هادی سه روستای بیدزرد ، کوشک بیدک و ظفرآباد گفت: تصویب و اجرای طرح هادی، گره کور عمران و محرومیت‌زدایی در این مناطق را باز می‌کند و منجر به افزایش خدمات می‌گردد.

تصویب طرح هادی سه روستای شهرستان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مسعود صف‌شکن  در این نشست با برشمردن قابلیت‌های طرح‌های هادی در توسعه روستایی اظهار داشت: پایبندی سازمان ها و نهادها به قوانین  و مقرراتی که برای طرح‌های هادی وضع می شود گام مهمی در راستای توسعه روستایی و مدیریت ساخت و سازها در این مناطق است .

وی با تاکید بر اینکه  توسعه و عمرانی روستا، مهم‌ترین اقدامی  است که در طرح هادی دنبال می شود گفت: تصویب و اجرای طرح هادی گره کور عمران و محرومیت‌زدایی را در این مناطق باز می‌کند و منجر به افزایش خدمات می گردد .

 صف شکن اضافه کرد :  تنها با اجرای طرح هادی روستایی بسیاری از مشکلات روستاها حل می شود  طرح هادی برای تمام روستاها یک برنامه آبادانی تدوین می‌کند، اما هرگز برای تمام روستاها یک نسخه نمی‌پیچد که براساس وضعیت فرهنگی و اجتماعی هر روستا، به این هدف دست می‌یابد و در این مسیر شروع به حرکت می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی بسیاری از معاملات زمین و مسکن را در روستاها قانونی می کند گفت: زمین‌ها در روستاها و شهرهای کوچک معمولا بر اساس سند کاغذی خرید و فروش می‌شوند. اسنادی که رسمی نیستند  ایراد اساسی اسناد روستایی، مشخص نبودن کاربری زمین در آنها است.

 وی اضافه کرد کرد: همین امر باعث می‌شود که در بسیاری از این معاملات شبهاتی ایجاد شود  طرح هادی روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و با نظر مسوولان سازمان ها تایید و اجرا می شود و به قانونمند شدن معاملات در محدوده طرح هادی و اعطای خدمات کمک می کند.

صف شکن اهداف  اجرای طرح هادی را  انگیزه ای برای کاهش مهاجرت ها ، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی ، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی ، ایجاد ثبات سکونت در روستا ، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی  اعلام کرد.

 مدیر بنیاد مسکن شیراز به عملکرد سال گذشته  بنیاد مسکن در این شهرستان هم  اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بنیاد مسکن با صدور تعداد ۹۶۰ جلد سند مالکیت و تهیه نقشه ثبتی ۸۸ روستای شهرستان شیراز عملکرد قابل توجهی داشته است.

  وی فعالیتهای انجام شده در واحد مسکن روستایی این بنیاد را هم تشرح کرد و گفت: پرداخت ۹ هزار ۹۷۱ فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانک‌های عامل از سال ۱۳۸۷ تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی یک شاخص قابل توجه در شهرستان شیراز است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول