اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

طرح کوچ«کنترل چاقی دانش‌آموزان» در سی‌سخت برگزار شد

طرح کوچ جهت کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در دبستان دخترانه عصمت سی سخت برگزار شد

طرح کوچ«کنترل چاقی دانش‌آموزان» در سی‌سخت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت طرح کوچ  جهت کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی  فعال و سالم در یکی از مدارس شهر سی سخت برگزار شد.

به گزارش فارس، بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 60 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و این  در حالی است که استاندارد جهانی 13 درصد است.

در کشور ما 9.5 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و بیش از 11 درصد دانش آموزان چاق هستند، البته علت چاقی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است در حالی که تاثیر ایام قرنطینه طی ماه‌های اخیر در این آمار افزایش داشته است که  مشکل اضافه وزن در دوران قرنطینه را هم باید در نظر گرفت.

طی ماه‌های اخیر وزیر آموزش ‌و پرورش دستورالعمل پروژه « کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» را ابلاغ کرد.

رحیم پور کارشناس و دبیر ورزش در شهر سی‌سخت در خصوص روند برگزاری ساعت‌ تربیت بدنی در مدارس با توجه به شرایط کرونایی گفت: ساعت تربیت بدنی و ورزش از طریق شبکه شاد و صدا و سیما برگزار می‌شود و برنامه‌هایی نیز در این زمینه از طریق شبکه آموزش پخش خواهد شد.

 وی افزود: برای زنگ ورزش نیز تدابیر ویژه اندیشیده شده که حتی رادیو در این زمینه ورود پیدا می‌کند.

رحیم پور گفت: دبستان دخترانه عصمت سی سخت طبق دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش اقدام به اجرایی کردن طرح کوچ در این دبستان کرد و دانش آموزان با این طرح و چگونگی اجرای آن آشنا شدند که با استقبال خوب اولیاء و دانش آموزان همراه بود.

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول