اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کاهش 41 درصدی بارندگی‌ها در لرستان/ پائیز کم بارشی داریم

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بارش سال زراعی گذشته ۹۸-۹۷ در سطح استان ۹۸۷ میلیمتر بوده است، افزود: متوسط بارش در سال زراعی ۹۹-۹۸ در سطح استان ۵۸۳.۵ میلیمتر بوده که بارش سال زراعی ۹۹-۹۸ در مقایسه با سال زراعی ۹۸-۹۷، کاهش ۴۱ درصدی بارش را در سطح استان را شاهد بودیم.

کاهش 41 درصدی بارندگی‌ها در لرستان/ پائیز کم بارشی داریم

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوایی لرستان، اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته پدیده خاصی را در جو استان شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در برخی نقاط استان وزش باد را خواهیم داشت، با این وجود تا پایان هفته بارش باران را نداریم.

مدیرکل هواشناسی لرستان  با بیان اینکه بارش سال زراعی گذشته ۹۸-۹۷ در سطح استان ۹۸۷ میلیمتر بوده است، افزود: متوسط بارش در سال زراعی ۹۹-۹۸ در سطح استان ۵۸۳.۵ میلیمتر بوده که بارش سال زراعی ۹۹-۹۸ در مقایسه با سال زراعی ۹۸-۹۷، کاهش ۴۱ درصدی بارش را در سطح استان را شاهد بودیم.

مرادپور بیان داشت: بارش سال زراعی ۹۹-۹۸ در مقایسه با امار سال زراعی بلند مدت در سطح استان افزایش ۱۲ درصدی را داشته است. متوسط بارش سال زراعی بلند مدت در سطح استان ۵۲۰ میلیمتر است

وی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سه ماهه هواشناسی، پائیز امسال بارندگی‌ها کمتر از حد نرمال خواهند بود و فصل کم‌بارشی را تجربه می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه صحت پیش‌بینی‌های سه‌ماهه هواشناسی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است، افزود: هرچه زمان پیش‌بینی طولانی‌تر شود، درصد خطا بالا می‌رود.

مرادپور تغییرات اقلیمی را عامل کاهش بارش‌ها در پائیز امسال عنوان و تصریح کرد: این تغییرات موجب شده در فصول بعدی شاهد بارش‌های سیل‌آسا در مدت زمان کوتاه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول