اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اختصاص ۳۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به شهرستان ری/ کارخانه سیمان تهران به فکر جابه‌جایی باشد

معاون استاندار تهران گفت: در سال جاری ۳۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به شهرستان ری اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته اما باتوجه به وسعت و ظرفیت شهرستان ری این مبلغ نیز کم است‌.

اختصاص ۳۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به شهرستان ری/ کارخانه سیمان تهران به فکر جابه‌جایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری شامگاه امروز در پنجاه‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری که با حضور اعضای این شورا تشکیل شد، ضمن تبریک به مناسبت ماه ربیع الاول، اظهار کرد: ایام عزاداری ماه محرم و صفر را با همکاری مردم، عزاداران، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اعضای شورا و سایر دستگاه‌های اجرایی بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشتیم و مراسمات عزاداری به شکل محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. 

وی سپس گفت: در سال جاری ۳۸ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی انجام شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته اما باتوجه به وسعت و ظرفیت شهرستان ری این مبلغ نیز کم است‌ و تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات دیگر شهرستان، مجوزهای قانونی را بگیریم و بتوانیم در حوزه زیرساخت‌ها هزینه کنیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به خط انتقال آب شرب فشافویه، بیان کرد: انتقال ۱۶ میلیون مترمکعب آب شرب سطحی با کمترین سختی از رینگ غرب تهران همچنین از ماملو و کرج در سمت شرق نهایی شده که از آزادگان تا انتهای حوزه سرزمینی ری را پوشش می‌دهد و در طول مسیر روستاها و شهرها به طور کامل از این آب بهره‌مند می‌شوند.

توکلی با اشاره به راه‌اندازی مجدد واحد ۶ و بهره‌برداری از پروژه بهینه‌سازی سیستم فیلتراسیون شرکت سیمان تهران گفت: این خط تولید سال گذشته به دلیل آتش‌سوزی از مدار خارج شده بود که با مجوزهای سازمان محیط‌زیست امسال مجدداً راه‌اندازی شد.

وی افزود: واحدهای صنعتی در کنار تولید و اشتغال‌زایی باید به مسائل زیست‌محیطی هم توجه ویژه داشته باشند تا توسعه پایدار در جنوب استان تهران حاصل شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تأکید بر انتقال کارخانه سیمان تهران از شهرستان ری، تصریح کرد: راهبرد اصلی در خصوص مشکلات زیست‌محیطی پیشگیری و صدور اخطاریه است ولی در صورت تکرار با متخلفان به شدت برخورد و باید از حوزه سرزمینی ری خارج شوند.

توکلی بیان کرد: نصب دستگاه آنلاین پایش خروجی دودکش صنایع بزرگ مقیاس، آغاز مطالعه برای جانمایی محل جدید برای آرادکوه توسط شهرداری تهران از جمله اقداماتی است که بخشی از آن انجام گرفته و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران در مرحله فراخوان است، گفت: ۹۰ درصد آب‌های ورودی به شهرستان ری از تهران وارد ری می‌شود و تنها ۱۰ درصد این آب‌های روان متعلق به شهرستان ری است که وزارت نیرو باید با ایجاد تصفیه‌خانه این مشکلات را ساماندهی کند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول