اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تدوین طرح مبارزه با تعارض منافع در دانشگاه‌های غیر انتفاعی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: با تصویب این طرح هیچ مدیر دولتی نمی‌تواند دانشگاه داری کند.

تدوین طرح مبارزه با تعارض منافع در دانشگاه‌های غیر انتفاعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به تدوین "طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی"، اظهار کرد: مجلس یازدهم تأکید دارد هرکس، هرکجا منفعت شخصی دارد، نبایستی مسئول تصمیم‌گیری دولتی در آن بخش باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین رویه‌‎ای منجر به تعارض منافع در تصمیم‌‎گیری‌ها، مجوزدهی و نحوه فعالیت دانشگاه‌های غیردولتی می‌شود و در نهایت به ضعف در نظارت در حوزه آموزش عالی می‌‎انجامد. در هر حال حاضر مواردی از تعارض منافع در حوزه آموزش عالی وجود دارد.

وی یادآور شد: مسئول دولتی یا مدیری در دانشگاه دولتی به هیچ عنوان نباید دانشگاه‌های غیردولتی داشته باشد؛ قطعا این رویه موجب ایجاد رانت خواهد شد و فساد آفرین است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه این تصمیم کاملا منطقی بوده و با نرم جهانی نیز سازگاری دارد، افزود: مجلس یازدهم در نظر دارد با قانونگذاری دقیق با منشأ فساد مبارزه کند و همه  منافذ فسادزا  را مسدود کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی این طرح در کمیسیون و ارجاع آن به کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش برای بررسی و تدوین نهایی خبر داد و گفت: پس از این مرحله طرح در کمیسیون تصویب و به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول