اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خسارت ۴۰ میلیاردتومانی به ‌ورزش اسلامشهر

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر گفت: با تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در باشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان خسارت به ورزش اسلامشهر وارد شده است.

خسارت ۴۰ میلیاردتومانی به ‌ورزش اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، پیام نظر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر صبح امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در محل فرمانداری اسلامشهر با اشاره به اینکه شهرستان اسلامشهر جزء شهرستان‌های برخوردار ورزش در استان تهران است، اظهار کرد: فقر فرهنگی از مشکلات شایعی است که موجب ایجاد بزه شده و شرایط سلامتی و بهداشت را تحت شعاع قرار می‌دهد و ورزش موجب کاهش درصد این آسیب ها می‌شود.

وی گفت: در شرایط فعلی جهانی شیوع ویروس کرونا چندین حوزه آسیب جدی دیده‌اند که ورزش از آن دسته بوده که از ابتدای سال تاکنون ورزش اسلامشهر ۶۰۰ میلیون تومان برگشت درآمد داشته و درآمدش به صفر رسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسلامشهر با بیان اینکه در حال حاضر اکثر رشته‌ها به غیر از فوتبال فعالیتی ندارند، تأکید کرد: در حدود ۴۰ میلیارد تومان به تمام ارکان ورزش شهرستان از جمله ورزشکاران، مربیان ورزشی، هیأت‌های ورزشی، باشگاه‌ها و موارد دیگر ضرر وارد شده و در این راستا هیأت‌های ورزشی باید تغذیه درآمدی شوند تا بتوانند سرپا بمانند؛ باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا چرخ ورزش بچرخد.

نظر بیان کرد: برای جوانان یکی از مهم‌ترین کارها و اقدامات ساماندهی رسمی جوانان نخبه در رشته‌های مختلف و تشکل‌های جوانان است که می‌توانند بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اجتماعی شهرستان را به عنوان یک نهاد مدنی انجام دهند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اداره ورزش در اسلامشهر، تصریح کرد: درصدد هستیم تا برنامه استعدادیابی برای کودکان بزهکار را ایجاد کنیم و در صورت شناسایی استعدادهای این کودکان برنامه ورزش مناسبی در اختیارشان بگذاریم و قطعاً اگر این طرح اجرایی و نهادینه شود اثرات مثبت آن تا سالیان سال در اداره ورزش و شهرستان مشهود خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اسلامشهر شهر حافظان قرآن و دیار قهرمانان ورزشی است و بالاتر از شهرستان‌های دیگر استان قرار دارد همچنین با تعدد قهرمانان المپیک، مدال آوران بین المللی و هیأت های ورزشی موجود در نظر داریم اسلامشهر را به عنوان پایتخت ورزش معرفی کنیم.

ورزش همگانی باید در اسلامشهر تقویت شود

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر نیز در این نشست طی سخنانی، اظهار کرد: شادابی و نشاط در هر شرایطی لازمه یک زندگی خوب بوده و نخستین و اصلی‌ترین لازمه پرورش نیروی موفق رزمنده در کشور، ورزش های هدفمند بوده و حتی در آموزش‌های نظامی تاکتیک ورزش هدفمند است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری باید روحیه ورزشی را در خودمان تقویت کنیم، تأکید کرد: ورزش احساس مثبت به دنبال دارد و دیدگاه و تفکر ورزشکار همواره مثبت است و بر مبنای مفاهیم کسی که رخوت و سستی دارد، نیست. 

فرماندار اسلامشهر افزود: ورزش‌های رزمی، انفرادی، توپی، گروهی، تخصصی و درمانی در جای خود مهم است اما ورزش همگانی در اولویت بوده و باید در شهرستان تقویت شود.

مرسلپور ادامه داد: می‌توانیم در اسلامشهر برنامه ورزش برای معتادان بستری در کمپ‌ها داشته باشیم تا در حین بهبودی به شرایطی برسند که گرایش روحی و روانی به مصرف مجدد مواد مخدر نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید حس واگرایی برخی جوانان را به درون گرایی انطباق دهیم و با تبیین برنامه‌های نرم افزاری ورزشی مردم را در شرایط کرونا تشویق به ورزش در خانه کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول