اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

زشت‌های بدبو/ معضلی به نام سطل‌های زباله

مخازن جمع‌آوری زباله در صورت تخلیه نشدن به موقع و تفکیک نامناسب پسماندها خود می‌توانند محلی مساعد برای رشد میکروب‌ها و شیوع بیماری باشند؛ برای همین ضروری است که ضمن جایگزینی سطل‌های آسیب دیده با باکس‌های سالم و مناسب، شست‌وشوی مرتب آنها نیز در دستور کار قرار گیرد.

زشت‌های بدبو/ معضلی به نام سطل‌های زباله

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، این روزها اگر در سطح شهر خرم‌آباد قدم بزنید، بوهایی ناخوشایند به مشامتان می‌خورد که ناشی از سطل‌های بی درب کثیف و بعضا شکسته جمع‌آوری زباله است.

قرار بود این باکس‌ها سبب تمیزی و زیبایی کوچه و خیابان‌ها باشند اما حال خودشان عامل میکروب و آلودگی شده‌اند.

اکثر این سطل‌ها مخروبه‌ بوده و شیرابه پسماندهای آنها به بیرون می‌زند به طوری‌که مامنی برای انواع حیوانات موذی و میکروب‌ها شده‌اند.
بعضی نیاز به تعویض دارند و البته خبری هم از شست‌وشوی مابقی آنها نیست تا جایی که شهروندان خواستار تغییر مکان این منابع آلودگی و بوی‌های متعفن هستند و به قولی عطایشان را به لقایشان بخشیده‌اند.

 

کمبود مخازن زباله در شهر را می‌پذیریم

در این رابطه شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه حوزه خدمات شهری مشارکت صددرصدی مردم را می‌طلبد، افزود: در این راستا همه باید به لحاظ فرهنگی و مسائل اجتماعی شهرداری‌ها را در تمام موضوعات کمک دهند.

محمد شریفی‌مقدم، با اشاره به کمبود مخازن زباله در شهر گفت: این موضوع را می‌پذیریم و برای همین کارگاه جوشکاری خودمان در حال ساخت سطل‌های جدید است.

وی کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر این مخازن را نسبت به دیگر شرکت‌های سازنده از مزایای آن عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم بخش اعظم مخازنی که از رده خارج شده‌اند را جایگزین کنیم.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه شست‌وشوی مخازن حمل زباله نیز در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: همکاران ما از قبل ماه محرم پاک‌سازی محله محور را آغاز کرده‌اند و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از مردم انتظار داریم که ماسک و دستکش‌های خود را روی زمین رها نکرده و خدمات شهری را در انجام هر چه بهتر وظیفه خود یاری دهند.

شریفی‌مقدم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در برخی استان‌ها دو روز یک بار زباله‌ها جمع‌آوری می‌شوند و ما به صورت روزانه این کار را انجام می‌دهیم؛ نیاز است که همشهریان ما را بیشتر کمک بدهند.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: موضوعات خدمات شهری رو به بهبود بوده و پیمانکار منطقه یک عوض شده است؛ همچنین برای منطقه سه فراخوان داده‌ایم.

به گفته وی اصلی‌ترین و اولین وظیفه خدمات شهری نظافت بوده و در این مورد تاکیدات لازم را داشته‌اند.

 


تنظیف مخازن زباله جزو تعهدات پیمانکارها قرار گرفت

در همین خصوص علی صالحی نسب، عضو شورای شهر خرم‌آباد به خبرنگار فارس گفت: در بحث تنظیف شهر خود ما نیز راضی نبودیم چراکه پیمانکار ضعیف عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کارگاه سطل‌ زباله‌سازی شهرداری فعال شده است، ادامه داد: با این اقدام قیمت تعمیر و ساخت مخازن بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر تمام می‌شوند.

صالحی‌نسب اضافه کرد: همچنین پیمانکاران را موظف کردیم تا این مخازن را شست‌وشو دهند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: در حال حاضر نیز از گرمای هوا کاسته شده و کمتر با مشکل بوی بد این مخازن روبرو هستیم اما تنظیف آنها در دستور کار قرار دارد و به صورت هفتگی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمیز کردن سطل‌های زباله جزو تعهدات پیمانکارها قرار گرفته است.

 

هزینه سالانه تنظیف و نگه‌داری فضای سبز خرم‌آباد ۸۰ میلیارد تومان است

زهرا نظری، عضو دیگر شورای شهر خرم‌آباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه شهرداری نهادی خدمات‌رسان و غیردولتی است که به مردم خدمت کرده و ریالی اعتبار دولتی ندارد، اضافه کرد: بودجه شهرداری از عوارض شهری، ساخت و ساز و مواردی مانند این‌ها تامین می‌شود که هم‌اکنون نیز تحت تاثیر شرایط فعلی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خرم‌آباد سالانه ۸۰ میلیارد تومان صرف تنظیف و نگه‌داری فضاهای سبز می‌کند، اضافه کرد: این در حالی است که درآمدهای محقق شده آن ۱۰۳ میلیارد تومان بوده و فقط ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرسنل این نهاد است.

نظری بیان کرد: با وجود این مشکلات شهرداری دست خالی پای کار آمده و برای تنظیف شهر فعالیت می‌کند.

مخازن جمع‌آوری زباله در صورت تخلیه نشدن به موقع و تفکیک نامناسب پسماندها خود می‌توانند محلی مساعد برای رشد میکروب‌ها و شیوع بیماری باشند؛ برای همین ضروری است که ضمن جایگزینی سطل‌های آسیب دیده با باکس‌های سالم و مناسب، شست‌وشوی مرتب آنها نیز در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم طبق وعده‌های داده شده توسط مسوولین حوزه شهری، هر چه سریع‌تر شاهد محقق شدن این‌ مهم باشیم.

گزارش از سمیرا عزیزی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول